„Europe is younger in Bucharest” (Europa este mai tânără în București) este fraza care promovează ar putea promova turistică a Capitalei, propusă de consultantul contractat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului pentru realizarea planului de marketing turistic pentru București 2011-2015, anunță Mediafax.
Ministerul Turismului a organizat, luni, o consultare la nivelul Capitalei, cu privire la proiectul planului de marketing turistic al orașului, elaborat de Detente Consultants. Consultantul a prezentat o analiză a situației actuale a turismului din București, tendințe de evoluție a turismului urban, explicând că dezvoltarea turistică a Bucureștiului trebuie centrată pe turismul de business și pe turismul de tip city-break, care înglobează și turismul cultural sau turismul generat de evenimente.
Specialiştii susţin că promovarea capitalei trebuie abordată şi din perspectiva viitorului oraşului, nu doar din cea a trecutului. În opinia lor, Bucureştiul trebuie să se recomande ca un oraş dinamic, în plină dezvoltare, diferit de alte capitale, care propune din ce în ce mai multe evenimente culturale, artistice şi sportive”, spun oficialii MDRT.
Potrivit comunicatului Ministerului, principalele categorii de public stabilite pentru București ca destinație turistică sunt oamenii de afaceri, tinerii, turiștii, city-break, precum consumatorii de turism medical sau de întreținere. Aceste categorii se încadrează în tiparul turistului-explorator, dispus să experimenteze și să descopere destinații noi.
De asemenea, consultantul a recomandat mai multe axe de dezvoltare a turismului în Bucureşti, dintre care participanţii au identificat că cea mai importantă este crearea unui oficiu de turism al municipiului Bucureşti, cu rol central în implementarea strategiei.
În urma discuţiilor, consultantul va definitiva planul de marketing până la sfârşitul lunii.
Analiza Detente Consultants a avut la bază propriile cercetări cu privire la turism în municipiul Bucureşti, cercetări realizate de companie sau de alţi consultanţi în domeniu, în ultimii ani, la nivel european, precum şi date statistice şi studii disponibile pentru România, precum Studiul de brand realizat în 2010 sau Planul de maketing turistic al României pentru perioada 2011-2015.