Efectul tichetelor de masă asupra sănătății. Ce spun beneficiarii (Studiu)

Efectul tichetelor de masă asupra sănătății. Ce spun beneficiarii (Studiu)
Tichete de masă

Tichetele de masă, acordate de angajatori, au un efect benefic asupra sănătății fizice și mentale a beneficiarilor. Datele apar într-un studiu de specialitate pe acest subiect.

Mai bine de jumătate dintre cei care beneficiază de tichete de masă susțin că starea lor fizică și mintală s-a îmbunătățit potrivit studiului dat publicității de YouGov Shopper Intelligence.

Potrivit datelor furnizate de autorii studiului, peste trei sferturi dintre utilizatorii tichetelor de masă (78%) confirmă că acestea le îmbunătățesc stabilitatea financiară. Pe de altă parte, 63% dintre beneficiarii tichetelor sociale declară că au simțit o reducere a stresului financiar. Ambele tipuri de beneficii, sunt de acord autorii studiului, contribuie la creşterea calităţii vieţii.

Pe lângă confortul financiar, 56% dintre utilizatorii de tichete de masă şi 50% dintre utilizatorii de tichete sociale percep o îmbunătăţire a sănătăţii fizice de când au început să primească beneficiile. De asemenea, 64% dintre deţinătorii de tichete de masă şi 60% dintre cei care primesc tichete sociale recunosc că au o sănătate mintală mai bună.

Mai mult, studiul relevă că aproape jumătate dintre beneficiari au dezvoltat obiceiuri mai sănătoase de consum. Astfel, 22% dintre participanții la studiu, care primesc tichete de masă, au declarat că sunt mai atenți la dieta familiei. Alţi 22% au spus că mănâncă mai multe legume și fructe proaspete. Un procent de 11% afirmă că mănâncă mai regulat sau împreună cu colegii de muncă.

Situația este similară în cazul tichetelor sociale

În cazul beneficiarilor de tichete sociale, 24% consumă mai multe legume şi fructe. Un procent de 13% acordă mai multă atenţie dietei familiei, iar 17% au început să mănânce mai regulat sau împreună cu colegii de muncă.

Totodată, potrivit studiului, ambele tipuri de beneficii au modelat şi comportamentul de cumpărare al utilizatorilor. O treime dintre participanții la cercetare spun că au crescut frecvența cumpărăturilor și numărul produselor de larg consum achiziționate. Utilizatorii tichetelor sociale se orientează în principal către magazinele tip discount. Cei care primesc tichete de masă au o afinitate crescută pentru magazinele de tip hypermarket.

Totodată, ambele grupuri manifestă o preferinţă ridicată pentru produsele aflate la promoţie şi mărcile proprii. Cheltuielile variază, însă pentru fiecare tip de beneficiar. Unul din trei beneficiari ai tichetelor de masă utilizează întreaga sumă la o singură achiziţie. În schimb, jumătate dintre utilizatorii tichetelor sociale preferă să împartă suma primită pe mai multe sesiuni de cumpărături.

Tichetele îmbunătățesc calitatea vieții

Conform cercetării, două treimi dintre utilizatorii de tichete spun că în lipsa acestora ar fi nevoiţi să reducă semnificativ bugetul alocat alimentelor. Aceștia spun că ar fi fost nevoiți să se orienteze spre produse mai iefine, de calitate inferioară sau în cantități mai mici.

Totodată, 79% dintre cei care beneficiază de tichete sociale au declarat că suma primită este semnificativ mai mică în comparaţie cu nevoile lor lunare de alimente.

Studiul YouGov Shopper Intelligence a fost desfăşurat pe un eşantion de 1.220 de gospodării, reprezentativ pentru trei segmente: 776 de deţinători de tichete de masă, 193 de deţinători de tichete sociale şi 251 de gospodării care nu au acces la astfel de beneficii. Datele au fost colectate exclusiv online, în perioada 5-15 august 2024.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`