Fostul ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu, consideră că în unităţile de învăţământ ar trebui introdus sistemul „şcoala de după şcoală“, pentru ca elevii să-şi pregătească temele sub supravegherea dascălilor şi să meargă acasă cu temele făcute, transmite adevarul.ro.
Andronescu este de părere că unităţile de învăţământ ar trebui să asigure elevilor pregătirea temelor sub supravegherea dascălilor, astfel încât copiii să meargă acasă cu temele gata făcute.
„Supravegherea următoarelor după ce pleacă de la şcoală era una neprofesionistă, în cele mai multe cazuri. Aici autorităţile locale, cu părinţii pe care trebuie să-i ţinem aproape şi cu şcoala, uitându-ne, desigur, la resurse, trebuie să implementeze formula «şcoala de după şcoală». Să funcţioneze în cât mai multe unităţi şcolare. Avantajele sunt o dată ţinem copiii în contact cu profesorul care este educat, i-am asigurat o formare în continuare profesionalizată, iar când se duce acasă este deja cu lecţiile pregătite.
Şcoala nu pregăteşte omul doar ca individ, ci trebuie să transmită o direcţie de formare profesională, ca el să poată obţine cu acele achiziţii o profesie, pe care exercitând-o să producă efecte economice în comunitate. Ori, ce autoritate locală n-ar fi interesată să crească economic? Trebuie să existe permanent acest dialog în legătură cu direcţiile în care este nevoie de formare profesională. (…)
Sunt disperată când văd câte-un părinte care acuză public profesorul. De ce s-a ajuns acolo? De ce n-am putut să stăm unul lângă celălalt şi să încercăm să ameliorăm situaţie, nu încercând să arătăm cât de mare este orgoliul personal, ci cât de important este interesul copiilor, care să vadă că are de la cine învăţa când vine la şcoală? (…) Întotdeauna vor fi rezultate acolo unde autorităţile locale aşază şcoala pe primele trei locuri: şcoala, şcoala, şcoala”.
Andronescu a declarat că susţine existenţa instituţiei Inspectoratului Şcolar Judeţean, care asigură „funcţionarea“, „monitorizarea“ şi „controlul calităţii“ actului educaţional.