Documentele declasificate privind contractul cu Bechtel, publicate pe internet: Acordul de încetare, semnat de directorul demisionar al CNADNR (FOTO)
Contractul statului român cu Bechtel, desecretizat în această lună, a fost publicat marți pe pagina web a Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.
Documentele sunt disponibile la adresa www.dpiis.ro, secţiunea „Informaţii publice”.
Mai exact, autoritățile au publicat Acordul de modificare a contractului de proiectare și construire a autostrăzii Brașov-Cluj-Borș, publicată în Monitorul Oficial și Acordul de încetare a contractului .
Vezi AICI documentele privind contractul cu Bechtel
Acordul de încetare efectivă a contractului este datat 29 mai 2013, iar semnătura care apare pe document din partea CNADNR îi aparţine lui Mircea Pop, directorul general al Companiei de Autostrăzi care, cu aproximativ 5 luni înainte (în ianuarie) îşi anunţase demisia din această funcţie. (Vezi AICI anunţul lui Victor Ponta privind demisia lui Mircea Pop)
Demisia lui Mircea Pop a venit la scurt timp după ce în presă au apărut imagini în care acesta pare că petrece într-o cabană din apropiere de Bâlea Lac împreună cu alţi directori din cadrul companiei pe care o conducea. Totul în timp ce la Palatul Victoria se întrunea Comandamentul de iarnă. (Detalii AICI)
Ordinul privind declasificarea acestor documente a fost publicat în Monitorul Oficial la 5 iulie şi a fost semnat de ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, Dan Şova, fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi secretarul general al Guvernului, Ion Moraru.
Ministrul delegat Dan Şova a anunţat la finele lunii mai că a fost reziliat contractul cu Bechtel pentrul construirea Autostrăzii Transilvania, statul român urmând să plătească companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până cel târziu în 2012. Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executaţi doar 52 de kilometri.
Compania americană Bechtel pleacă din România după 10 ani în care a reuşit să construiască doar 52 de km din autostrada Transilvania.