Doar unul din doi români lasă bacșis la ieșirea în oraș, indică un studiu
Înainte de pandemie, aproximativ 90% dintre români lăsau bacșis când utilizau serviciile unităților HoReCa. În 2022, procentul a scăzut la 50%, conform unui studiu realizat de HospitalityCultureResearch, informează Ziare.com.
Calitatea produselor este principala caracteristică luată în considerare de către români atunci când apelează la serviciile HoReCa.
50% dintre români nu au mai lăsat bacșis
Românii au trecut prin perioade extrem de dificile, pandemie, criză energetico-financiară, război la graniță și creșterea inflației, ceea ce i-a făcut să fie mai precauți, astfel că 50% dintre români nu au mai lăsat bacșis anul trecut, atunci când au ieșit în oraș.
93% dintre români apreciază calitatea produselor, 90% apreciază calitatea servirii iar 85% apreciază diversitatea produselor, când vine vorba de locația HoReCa.
Totuși, 45% dintre români sunt interesați ca restaurantul să aibă oferte, iar prețurile produselor să fie mai mici.
Pregătire pentru antreprenorii din domeniu
F&B Business Accelerator este un program susținut de UniCredit Bank, Tazz, Vodafone Business, Purcari Wines și PayPoint și se întinde pe parcursul a șase săptămâni.
Antreprenorii care vor participa la program vor beneficia de workshopuri online de grup, ședințe de coaching și întâlniri cu mentori.
Printre temele din cadrul programului se numără procese și proceduri în bucătărie, procese și proceduri în HR, achiziții și supplychain, atragere de forță de muncă asiatică, ingineria meniului, inovarea meniului, managementul rezervărilor și altele.