Directorul CNAIR a avizat varianta finală de traseu pentru Autostrada Ploieşti-Braşov. Investiția va costa 5,5 miliarde de euro

Directorul CNAIR a avizat varianta finală de traseu pentru Autostrada Ploieşti-Braşov. Investiția va costa 5,5 miliarde de euro
Foto: Facebook/ Cristian Pistol

Marți, Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat că a fost aprobată varianta definitivă a traseului Autostrăzii Ploiești-Brașov.

Investiția va costa 5,5 miliarde de euro

„Am avizat astăzi în CTE – CNAIR varianta finală de traseu pentru autostrada Ploieşti – Braşov! În lungime totală de 112,7 km (cu sectorul Cristian – Râşnov) această autostradă va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) şi 61 de structuri (28,75 km)”, a scris, pe Facebook, Cristian Pistol.

Potrivit informațiilor transmise de șeful CNAIR, costul estimat pentru construcția autostrăzii Ploiești – Brașov este de 5,5 miliarde de euro, fără TVA. Acest proiect va fi deosebit de important pentru conectivitatea între centrele turistice cheie de pe Valea Prahovei, precum Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal și Brașov. Autostrada va traversa, de asemenea, 23 de Unități Administrativ Teritoriale, contribuind astfel la dezvoltarea și integrarea acestor regiuni.

Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunțat că lucrările la cei 16,3 kilometri ai șantierului lotului 2 Vidra – Bragadiru al Autostrăzii A0 Sud au atins un stadiu fizic de peste 80%. El a efectuat verificări pe șantierul respectiv în ziua de marți și a constatat că antreprenorul este bine mobilizat și lucrează intens la suprastructura drumului, la parcări și la pasajele care supratraversează autostrada.

„Pe podul peste DN5 se montează deja hidroizolaţie şi parapete. Peste pasajul peste CF 1 Decembrie a fost aşternut deja asfalt. Stadiul fizic în şantier a depăşit 80%. Am cerut ca lucrările să respecte normele de calitate pentru a nu avea probleme ulterioare în exploatare”, a notat Pistol pe pagina sa de Facebook, scrie RTV.

Progres rapid în lucrările de asfaltare pe lotul 1 Glina – Vidra al A0 Sud

Conform surselor, reprezentanții companiei turcești de construcții Alsim Alarko au confirmat angajamentul lor de a utiliza cele mai bune soluții, întrucât doresc să evite orice fel de probleme în timpul perioadei de garanție.

„Termenul pentru deschiderea circulaţiei este luna octombrie, au dat asigurări reprezentanţii constructorului”, a adăugat Pistol.

Pe lotul 1 Glina – Vidra al A0 Sud, lucrările de asfaltare sunt deja în desfășurare și progresează într-un ritm rapid. În prezent, stratul de asfalt este aplicat pe acest tronson, iar stadiul fizic al lucrărilor a atins aproape 70%.

„Sunt 2,8 km (din cei 16,93 km) aşternuţi astăzi în zona nodului rutier cu DN4. Mobilizarea în şantier este bună, iar constructorul turc (Alsim Alarko) lucrează acum inclusiv la rampele celor 4 pasaje, la finalizarea terasamentelor care au ajuns la un stadiu de 90% şi la suprastructura drumului”, a continuat şeful CNAIR.

Lucrările în şantier au atins aproximativ 70% din stadiul fizic, iar constructorul a confirmat angajamentul său de a finaliza proiectul şi de a permite circulaţia până la sfârşitul acestui an.

„Am solicitat creşterea ritmului de lucru, inclusiv în schimburi de noapte, astfel încât termenul asumat să fie respectat”, a mai spus Cristian Pistol.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`