Directorul CFR Călători, Traian Preoteasa, a vorbit despre accidentul feroviar de la Roșiori, vineri, pe B1 TV, la „Drumurile Noastre” cu Ștefan Etveș, și s-a arătat de părere că vagoanele trenului de marfă nu au deraiat din cauza coliziunii cu trenul de călători, întrucât, „din impact, ultimul vagon și locomotiva nu au avarii, ceea ce înseamnă că nu a fost un impact la viteză suficient de mare ca să îl dea jos de pe linie”.
Oficialul susține că trenul de călătorie trebuia să fie în fața marfarului, dar acest lucru „nu scuză cu absolut nimic prestația mecanicului de locomotivă”.
„Trenurile sunt grupate pe rang. Rangul trenului de călători este mai mare decât rangul trenului de marfă, deci trebuia să fie în fața trenului de marfă. Nu scuză cu absolut nimic prestația mecanicului de locomotivă, care eu am fost primul care a spus că este vinovat 100%, a depășit semnalul care îi ordona oprirea”, a explicat Traian Preoteasa.
Întrebat dacă se va îndrepta în justiție împotriva CFR, el a adăugat: „Dați-mi voie să aștept, până la urmă asta este viața, trebuie să așteptăm raportul AGIFER. Dacă AGIFER va constata niște nereguli în contul altor companii… fac iar precizarea, vinovatul direct de acest eveniment este mecanicul SNTFC CFR Călători, nu există dubiu”.
„Ce cauze au dus la acest eveniment, ce s-a întâmplat cu deraierea, putem mai pune întrebarea de ce mecanicul de la marfă, când a simțit impactul și creșterea vitezei necomandată de la 8 la 10, n-a frânat, și a accelerat, că până la urmă d-asta s-a ajuns cu trenul la un kilometru. Nu din lovitură au deraiat vagoanele. Din lovitură, penultimul vagon s-a ridicat și, din plecare și intrare pe o curbă și un macaz, s-a răsturnat. De aia s-a răsturnat la un kilometru, nu a fost cauza directă impactul dintre locomotivă și trenul de marfă. Cauza deraierii probabil că va fi alta”, a continuat Traian Preoteasa.
„Din impact, ultimul vagon și locomotiva nu au avarii, ceea ce înseamnă că nu a fost un impact la viteză suficient de mare ca să îl dea jos de pe linie. Șocul s-a transmis, penultimul vagon s-a ridicat și, dat fiind că trenul de marfă nu a frânat în acel moment, poate rămânea ridicat, poate cădea la loc pe șină, poate ș.a.m.d., a plecat și probabil a și accelerat, intrând pe macaze și curbe, acest vagon, fiind suspendat, s-a răsturnat”, a mai spus directorul CFR Călători.