Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a anunțat că traficul de suprafață în cartierul bucureștean Drumul Taberei va fi reluat, în mare parte, până la sfârșitul lunii decembrie. Noul ministru a făcut această declarație la finalul vizitei sale pe șantierul magistralei de metrou M4 Parc Bazilescu – Depoul Străulești.
”Partea bună este că în momentul acesta se pot continua lucrările (la magistrala 5 de metrou — n. r.) și se lucrează subteran, fără să mai încurcăm foarte mult traficul la suprafață. Traficul la suprafață va fi reluat și el în mare parte la sfârșitul anului — asta este vestea bună—, deci în sfârșit acel cartier va fi deblocat după eliberarea celor șase stații din nouă”, precizează Dan Costescu.
Totodată, Cătălin Homor, directorul de investiții al Metrorex, a menționat că lucrările la metroul din Drumul Taberei evoluează într-un ritm acceptabil, potrivit Agerpres.
”Programul pe care noi l-am stabilit este că la sfârșitul anului viitor să putem pune în funcțiune acea secțiune de magistrală. Întârzierile sunt de un an și jumătate — un an și șapte luni. Îmi cer scuze pentru disconfortul creat, dar acesta este impactul unui proiect major. Nu putem inventa o tehnologie prin care să nu perturbăm zona. Asta este o tehnologie care se folosește în toată lumea”, arată Homor.
Totuși, Homor afirmă că se ia în calcul folosirea trenurilor deja existente în flota Metrorex la magistrala M5.
”Nu s-a modificat nimic în ceea ce privește licitația celor 51 de trenuri. Acum este suspendat, așteptăm noi elemente care să ducă această licitație într-o direcție sau alta. În situația în care se va întâmpla — și sigur se va întâmpla — să punem în funcțiune magistrala fără a primi aceste rame noi de metrou, vom utiliza din flota existentă. Deocamdată, nu am decis la nivel de Metrorex ce tip de tren va circula din flota existentă”, adaugă dorectorul de investiții al metroului Bucureștean.