Nu mulți șoferi știu cum trebuie să depășească bicicliștii întâlniți în trafic sau respectă legea. Nu mai e valabilă recomandarea distanței de 1,5 metri. Codul Rutier s-a schimbat din 2021. Există o regulă clară, în funcție de viteza de deplasare a autovehiculului.
Depășirea este una dintre cele mai riscante manevre efectuate în trafic și, prin urmare, una dintre principalele cauze ale accidentelor grave.
Potrivit legii, depășirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul sau pe lângă un obstacol aflat pe același sens de circulație, prin schimbarea direcției de mers și ieșirea de pe banda de circulație sau din șirul de vehicule în care s-a aflat inițial.
Iar, cum bicicletele și trotinetele sunt și ele vehicule și s-au înmulțit exponențial în ultimii ani și pe drumurile din România, Codul Rutier a fost modificat în 2021 și prevede reguli clare pentru depășirea acestora.
Până în 2021, Codul Rutier din România doar le recomanda șoferilor păstrarea unei distanțe laterale minime de 1,5 metri la depășirea bicicliștilor și trotinetiștilor. Și, prin urmare, poliția nu avea nicio bază legală pentru a-i sancționa pe șoferi. Din octombrie 2021, însă, lucrurile s-au schimbat.
Astfel, potrivit reglementării introduse în Codul Rutier în octombrie 2021, șoferii care circulă cu mai puțin de 50 km/h la depășirea unei biciclete sau trotinete pot face acest lucru trecând peste axul drumului cu roțile din stânga, iar cei care se deplasează cu o viteză de peste 50 km/h trebuie să depășească axul drumului/linia întreruptă cu cel puțin jumătate din lățimea autovehicului.
Cum trebuie să depășească șoferii bicicliștii, pe newsweek.ro.