Cum sunt criticaţi cei de la Hotnews de către proprii cititori: “Preţurile la alimente au crescut! Problema e adevărată, documentaţi-vă!”

Publicat: 30 04. 2015, 15:20

După ce Campania B1 TV privind creşterea artificială a preţurilor de către marile magazine a ajuns în Parlament şi Guvern, supermarketurile şi-au găsit un susţinător nesperat într-un site online specializat mai ales pe materiale din zona politică.

Astfel, Cristian Pantazi, redactorul şef al site-ului Hotnews.ro, s-a grăbit să vadă o întreagă conspiraţie în Campania B1 TV, poziţionându-se explicit de partea supermarketurilor (articolul său poate fi citit aici). Deşi susţine că “nimeni nu le dă supermarketurilor un cec în alb”, Pantazi spune apoi că acestea nu au nevoie de “un proces de intenţie”, iar creşterea preţurilor, pe care nu o recunoaşte, este “perfect legală”!

Surpriză însă: autorul articolului de pe Hotnews.ro e contrazis flagrant chiar de proprii cititori: aceştia au postat zeci de comentarii la acest articol, amintind prin exemplele personale că marile supermarketuri măresc discreţionar preţurile, fără să ţină seama de nici o regulă economică. Iar actuala măsură a scăderii TVA luată de Guvern riscă să nu aibă niciun impact în piaţă, deoarece marii comercianţi vor creşte artificial preţurile!

Au marit preturile de cateva zile, in special la produsele de import (legume, fructe etc). Sper ca autoritatile sa intervina imediat pentru ca altfel nu se va mai simti reducerea tva-ului. Este aceeasi strategie (magarie) de marketing cu marirea preturilor pe care o mai aplica unii comercianti inainte de black friday”, le scrie un cititor celor de la Hotnews.

“Problema e adevărată, documentaţi-vă!”, le scrie un alt cititor. “Cititi contractele facute de marile magazine, vorbiti cu producatorii autohtoni. Principiul lor de baza este sa-si tina banii din vinzari in banci (cu dobinda avantajoasa pt ei) si ulterior sa faca plati la 45 sau 60 de zile dupa caz. De aici cistiga cel mai mult. Mai mult in fiecare zi isi schimba preturile la raft sau doar in sistem cite putin, de obicei in sus astfel ca la un moment dat cind se bat cu caramida in piept ca au redus preturile de fapt ei nu au redus nimic concret ci doar au revenit la preturile vechi. Producatorii sint cei care sufera cel mai mult . Daca ei fac scandal sint scosi afara din retelele de magazine in sec 2”, este opinia acestuia.

Un alt cititor scrie: “Duminica am cumparat niste apa plata si surpriza, pretul este de 6.50 fata de 6.00 cat era cu o zi sau doua mai inainte. Luni aflu de la stiri ca si apa e aliment si trebuie sa fie impozitata preferential. 🙂 Merele poloneze la magazinul de cartier sunt mai scumpe cu aproximativ 25%. Nu cred ca e coincidenta. Probabil si alte preturi au fost marite, nu sunt in situatia sa fiu foarte atent la maruntis.

Acestea sunt doar câteva exemple, dar majoritatea cititorilor Hotnews spun ceea ce a semnalat campania B1 TV: faptul că marile supermarketuri cresc artificial preţurile, în ciuda scăderii TVA.

Subiectul a fost preluat şi de site-ul reportervirtual.ro, unde, de asemenea, cititorii ţin să confirme adevărul campaniei B1 TV. “Cei de la B1 au spus ADEVARUL. Sotia mea se duce la Carefour in fiecare saptamana, de fiecare data imi spunea ca s-au marit preturile la TOATE produsele pe care le cumpara in fiecare saptamana! Mai mult decat atat, eu am spus chiar din ziua in care s-a anuntat scaderea tva-ului, ca toate produsele se vor scumpi”, le scrie un cititor celor de aici.

Nu ştim care a fost motivaţia articolului publicat de Hotnews.ro. Poate că tot mai desele atacuri primite în ultima vreme din partea mai multor colegi de media, care îi acuză pe unii autori Hotnews.ro de o apropiere prea mare de zona jurnalismului cu epoleţi, i-a făcut pe cei de aici să nu mai vadă cu ochi buni o campanie de presă care scoate la iveală un adevăr dureros pentru cei mai mulţi dintre români. Oricum, indiferent de motiv, proprii cititori au ţinut să îi contrazică pe cei de la Hotnews, atrâgându-le atenţia că, cel puţin în acest caz, au uitat să se poziţioneze de partea adevărului.