Cum justifică sindicaliștii incidentul de pe Magistrala 1 de metrou. Care este cauza rupturii șinei
O tragedie a fost evitată la limită astăzi, la metrou. După ce o șină s-a rupt, până la oprirea circulației, cinci trenuri în care se aflau peste o mie de pasageri au trecut prin zona afectată. Nu cu mult timp în urmă, un călător aflat în alt metrou a filmat cum trenul a circulat cu ușile deschise cel puțin o stație. Sindicaliștii sunt de părere că lipsa unei finanțări suficiente va duce, mai devreme sau mai târziu, la o catastrofă de proporții, potrivit Observator News.
Un metrou de pe Magistrala 1 a circulat cu ușile deschise
Luni, pe data de 16 decembrie, un călător a filmat, în timp ce se afla în metrou, cum trenul circula cu ușile deschise pe Magistrala 1, la intrarea în staţia Grozăveşti. Ulterior, imaginile au fost postate pe TikTok, stârnind zeci de reacții. Cei care folosesc frecvent metroul sunt revoltați de condițiile în care călătoresc și nu au ezitat să exprime aceste nemulțumiri.
Incidentul filmat astzăi nu este izolat. Alte trei astfel de situații extreme au pus în pericol pasagerii, în ultimul an şi jumătate. Scenele s-au petrecut în staţiile Basarab, Timpuri Noi şi Universitate, iar de fiecare dată, acestea au fost filmate de către pasageri. Conducerea Metrorex a anchetat cazurile, dar nu a anunţat dacă a fost o eroare umană sau defecţiune tehnică.
O șină s-a rupt pe Magistrala 1
Tot astăzi, pe aceeaşi Magistrală 1, o bucată de 20 de centimetri dintr-o șină s-a rupt, la intrarea în staţia Obor, pe sensul de mers spre Piaţa Victoriei. Cinci trenuri au fost avariate, însă incidentul ar fi putut provoca deraierea acestora. Circulația a fost blocată pe Magistrala 1 între staţiile Gara de Nord 1- Obor si Dristor 2 – Iancului.
Urmează ca șinele să fie controlate cu aparate cu ultrasunete, cu scopul de a arăta dacă există fisuri periculoase în oţel.
„A fost fisurată, ruptă, spartă o şină. A afectat siguranţa circulaţiei. Şina este destul de veche. Pe calea ferată se întâmplă aşa ceva dacă a avut probleme de turnare, de laminare. Anumite probleme de fabricaţie se regăsesc şi după 25, 30 de ani pentru că are o portanţă această şină şi a fost destul de folosită în circulaţie. E posibil să fie chiar şi de la început 1989. Adică să aibă 35 de ani de exploatare”, a explicat Marian Artimon, sindicatul Metrorex.
Potrivit datelor oficiale, anul acesta, Metrorex a alocat aproape 900 de milioane de lei pentru salariile angajaţilor şi doar 70 de milioane pentru lucrările de întreţinere.