Site-ul unei instituții publice trebuie să reflecte activitatea și arhitectura pe baza cărora este construit întregul aparat administrativ. Este foarte important ca orice cetățean care accesează site-ul unei primării să poată naviga pe el ușor și să-și poată lua informația rapid. Și orice site al unei primării trebuie să aibă mai multe componente formate din corpul administrativ, o prezentare generală a orașului și date despre activitatea generală a administrației. De asemenea, trebuie să pună la dispoziția cetățenilor o platformă digitală sau un portal prin care aceștia pot dialoga cu primăria.
De altfel, există platforme digitale cu o serie de module și cu un design prietenos cu utilizatorii, prin intermediul cărora se pot face modificări, se pot adăuga pagini, știri sau să se răspundă la mesajele vizitatorilor în timp real.
Totodată, site-ul trebuie să pună la dispoziția oamenilor o secțiune prin care sunt enumerați și prezentați membrii consiliului general sau local, adică o listă a funcționarilor care fac parte din echipa administrativă. Aceștia trebuie prezentați fiecare ce funcție are, cu o adresă de e-mail, declarații de avere și din ce comisie fac parte, dacă au această formă de organizare.
Un alt aspect important pe care un website al unei primării ar trebui să-l conțină este patrimoniul. Ce clădiri se află în patrimoniul primăriei, care sunt reabilitate și care este situația revendicărilor. Categoria de taxe și impozite, împreună cu aplicațiile pentru mobil prin care contribuabilii pot să-și plătească datoriile, este, de asemenea, necesară pe website. Modalitățile de plată online sau de pe site sunt primele semne care definesc conceptul de smart-city.
Și o mare categorie foarte importantă este cea a transparenței. Primăria trebuie să pună la dispoziția cetățenilor informații corecte despre proiectele de buget, proiectele de finanțare europeană, achizițiile publice, licitații, strategii, planuri și informații de interes public. În secțiunea din urmă, primăria poate informa oamenii despre anumite lucrări și reparații care se fac în anumite zone ale orașului sau poate exista o aplicație de alertă prin care cetățenii să semnaleze anumite probleme cu care se confruntă, probleme de natură comunitară.
Un alt aspect important care se regăsește pe site-ul unei instituții publice este și partea de urbanism, unde primăria oferă soluții inteligente pentru eficientizarea transportului. Și sisteme de control al traficului cu aplicații pe smartphone. De altfel, tot în această secțiune, cetățenii pot consulta zona de planuri urbanistice și pot obține avize și certificate de urbanism, autorizații de construire și avize publicitare. Oamenii își mai pot procura actele necesare pentru construcții, care atestă că locurile unde se realizează construcții noi fac parte dintr-un plan mai mare de urbanism, bine gândit de către administrație.
Partea de comunitate este și ea utilă, deoarece dacă primăria are inițiativa de a pune pe site diferite asociații de proprietari sau diferite consilii consultative, atunci cu atât mai mult site-ul devine atractiv și eficient pentru oameni.
Și, nu în ultimul rând, site-ul unei administrații trebuie să conțină informații despre programul de lucru, adrese de contact și numere de telefon care le permit cetățenilor să intre în legătură cu primăria.