Cum ar putea fi evitate accidentele din pasajul Unirii / „Să nu moară nimeni, eventual să zgârie caroseria”

Publicat: 28 12. 2022, 13:01
Imagine cu autocarul care a forțat intrarea în Pasajul Unirii din Capitală. Foto: Inquam Photos / George Călin

Ultimul accident grav din pasajul Unirii a avut loc în urmă cu mai puțin de o săptămână, atunci când au autocar cu turiști greci, veniți să petreacă Crăciunul în România, a fost strivit de limitatorul de viteză. În urma impactului, un bărbat de 53 de ani și-a pierdut viața, iar alte câteva zeci de persoane au fost transportate în stare gravă, la spital.

Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport, știe cum anume ar putea fi evitate și alte tragedii, în viitor, în dreptul pasajului Unirii, Acesta este de părere că trebuie schimbată poarta de gabarit înainte de intrarea în Pasajul Unirii cu una care să nu pună viaţa oamenilor în pericol, în cazul în care un şofer neatent ajunge să o lovească.

Hagiu a declarat, miercuri, la Prima News, că nu a aflat până în acest moment dacă există elemente de presemnalizare înainte de intrarea în Pasajul Unirii.

“Nici până la ora asta, cu toate că nu am utilizat foarte mult telecomanda televizorului, nu am aflat dacă toate elementele de presemnalizare care să determine un şofer de vehicul comercial să ocolească acest pasaj, în cazul în care înălţimea nu este corespunzătoare cu cea a vehiculului astfel încât să în traverseze în siguranţă, să poată să ia măsura ocolirii pasajului. Nu am această certitudine dacă există, nu există”, a explicat Hagiu, citat de ziare.com.

Metoda prin care ar putea fi evitate accidentele în pasajul Unirii

Augustin Hagiu consideră că pasarela de la intrarea în pasaj să fie înlocuită cu una care să nu mai pună viața oamenilor în pericol.

“În primul şi în primul rând, trebuie un indicator rutier care să îmi spună că dacă merg pe direcţia înainte, pe cele două benzi pe sens, pe direcţia pasajului, nu voi putea să intru decât dacă am o înălţime mai mică de 3.60. Şi aici sunt părerile împărţite, cât are pasajul. Cred că 3,70 şi ceva are pasajul. Cel puţin unul montat pe ultimul semafor de dinaintea pasarelei, dar considerând că spre pasaj se poate veni şi în alte două direcţii, în ultima poziţie trebuie să avem şi acolo montate aceste indicatoare.

Nu contează de unde a venit autocarul, el trebuie să întâlnească indicatorul. Această pasarelă cred că poate avea o altă soluţie tehnică, astfel încât atunci când o loveşti să nu moară nimeni, eventual să zgârie caroseria, să zgârie plafonul vehiculului, dar în niciun caz nu trebuie să moară nimeni. Există mai multe sisteme acustice, luminoase pentru astfel de balize de înălţime. De fapt, nu este o pasarelă, nu asigură trecerea de pe o parte pe alta a drumului pentru pietoni.

Este o baliză de presemnalizare a intrării într- un pasaj subteran cu o anumită înălţime. Ar trebui schimbată complet această pasarelă cu una care să nu pună viaţa oamenilor în pericol în cazul în care un şofer neatent ajunge să o lovească, să lovească această structură. Nu trebuie să fie o structură metalică grea, trebuie să fie o altă structură care să nu pună viaţa nimănui în pericol”, a adăugat președintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport