Criza COVID-19 lovește inclusive sectorul aerian. Una dintre cele mai mari companii aeriene din Europa, British Airways, a anunţat că va scoate din uz întreaga flotă de avioane Boeing 747, notează The Guardian.
Mai exact, compania va retrage toate cele 31 de avioane model 747-400, mai devreme cu trei ani decât era prevăzut initial.
Din cauza restricțiilor impuse de pandemia de coronavirus, compania a fost forţată să îşi menţină aproape întreaga flotă la sol, de la sfârşitul lunii martie, iar majoritatea rutelor au fost reluate abia în iulie.
Cu toate acestea, avioanele vor fi înlocuite cu modele mai modern, precum Airbus 350 şi Boeing 787 Dreamliner, în încercarea de atingere a nivelului de zero emisii de carbon până în 2050.
„Am primit primul model 747 în 1971, când eram cunoscuţi drept British Overseas Airways Corporation (BOAC). Însă modelul pe care l-am retras este 747-400, primindu-l pentru prima dată în iulie 1989”, se arată într-un comunicat al companiei.
La începutul lunii aprilie, cea mai mare companieaeriană din Marea Britanie lua în calcul trimiterea în șomaj a aproape 80% din personalul care operează zboruri, negociind unplan de suspendare a32,000 de angajați pentru a putea depăși provocările finaciare pe care le întâmpină din cauzapandemiei de coronavirus.
Transportatorul național al Marii Britaniia redus masiv zborurile de la declanșarea stării de urgență și a avertizat că este necesarsă reducă și mai mult costurile pentru a supraviețui, de unde și decizia prezentată ulterior.
Situația este întâlnită la nivel global, în contextul actual. Din cauza restricțiilor de călătorie, la care se adaugă teama oamenilor de a contacta virusul, companiile aeriene din întreaga lume au fost nevoite să își țină avionale la sol și să solicitesprijin guvernamental pentru a face față cheltuielilor.
Și compania francezăAirbuseste unul dintre marii pierdanți ai crizei provocate de noul coronavirus.
Producătorul de avioane a anunțat că va desființa aproximativ 15.000 de locuri de muncă, dat fiind contextul actual, scrieReuters.
Mai exact, cel mai mare grup aerospaţial din Europa a arătat că va desfiinţa aproximativ 5.000 de locuri de muncă în Franţa, 5.100 în Germania, 900 în Spania, 1.700 în Marea Britanie şi 1.300 în alte regiuni.
Cu toate acestea,Airbusse opune concedierilor forţate, dorind plecări voluntare, pensionări anticipate şi scheme de angajare part-time pe termen lung, dorind să încheie un acord referitor la restructurarea forţei de muncă până în 2021.
Airbusdeține o forţă de muncă de 135.000 de oameni, însă aproximativ 37% din personal urmează să se pensioneze în acest deceniu. Astfel, surse din industrie susțin căAirbusîşi bazează restructurarea pe o reducere de 40% a producţiei de aeronave, timp de doi ani.