Ministrul propus al Transporturilor, Dan Marian Costescu, a declarat luni că privatizarea CFR Marfă este un proiect virtual, dar care nu trebuie făcut „cu orice preţ”, scrie Mediafax.
„În ceea ce priveşte CFR Marfă este vital să se continue procesul de privatizare, dar nu cu orice preţ. Nu putem să ne batem joc să dăm o companie care este acum pe pierdere, sau poate să facem asta dar după o analiză. Trebuie să vedem în ce stadiu este compania, să facem o evaluare şi să decidem împreună cu colegii cu care dintre măsurile propuse (investitor strategic sau IPO la bursă) vom merge mai departe. Este una dintre priorităţile noastre”, a spus Costescu.
Costescu care în prezent este directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR, a spus că vrea să modrnizeze anumite gări, în cadrul unui proiect cu bani europeni.
„Am demarat personal un proiect la calea ferată, în plus faţă de pachetul reşedinţă de judeţ, dezvoltat în etapa anterioară. Am planificat încă 47 de staţii de cale ferată de importanţă imediat următoare. Dintre acestea, 7 sunt cele rămase din programul vechi, restul 40 nu sunt reşedinţă de judeţ dar sunt foarte importante, sunt noduri, generează trafic şi trebuie reabilitate”, a adăugat acesta.
Costescu a precizat că Gara de Nord „nu poate rămâne aşa”, în timp ce Tarom crede ca reintra pe profit de anul viitor.
Întrebat dacă va lua în calcul decizia de construi fie o linie de metrou, fie una de cale ferată care să lege Bucureștiul de aeropoerul Otopeni, acesta a spus că ambele situații trebuie luate în calcul, pentru că într-o țară europeană acesta este un lucru normal.
Dan Marian Costescu, propus ministru al Transporturilor, a primit luni avizul comisiilor parlamentare cu 37 de voturi „pentru” şi 2 „împotrivă”.
Dan Marian Costescu este din luna martie director general al CFR SA.