Coșmarul tranzitării Văii Oltului, reluat. Restricții de circulație din cauza Lotului 2 Boița-Cornetu al Autostrăzii Sibiu-Pitești

Coșmarul tranzitării Văii Oltului, reluat. Restricții de circulație din cauza Lotului 2 Boița-Cornetu al Autostrăzii Sibiu-Pitești
Foto: captură B1 TV

Coșmarul tranzitării Văii Oltului va fi reluat, în contextul în care vor începe execuția lucrărilor la prima secțiune montană a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești. Anunțul a fost făcut marți, 17 aprilie, de secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu, din Ministerul Transporturilor, pe pagina sa de Facebook.

Restricții rutiere pe DN7 / E81

Lucrările vor demara în zona Tălmaciu – Boița, din județul Sibiu, dar continuarea defrișărilor, în munții din Vâlcea va determina impunerea de restricții rutiere pe DN7 / E81.

„Am fost pe șantierul Secțiunii 2 Boița-Cornetu a Autostrăzii Sibiu-Pitești, pentru a discuta cu antreprenorul și cu alți responsabili pentru a începe cu dreptul execuția lucrărilor cuprinse în prima Autorizație de Construire aferentă acestui lot, emisă la începutul acestei luni, dar și pentru a continua proiectarea și autorizarea restului secțiunii”, a declarat oficialul.

Acesta a amintit și care mai este stadiul proiectului pe acest șantier și în ce constă primele lucrări de execuție, scrie Adevărul: „Conform Autorizației de Construire (AC), încep lucrările pe teritoriile localităților Tălmaciu și Boița, între km 13+170 și km 14+150. Vor fi executate lucrări de drum, de scurgere a apelor, de consolidare, de relocare rețele de utilități publice, de iluminat public și ITS, dar și lucrări pentru viaductul de la Boița în lungime de circa 700 metri”.

Potrivit acestuia, până în prezent a fost finalizată marcarea copacilor care au mai rămas în zonele efectuării studiilor geotehnice, iar în perioada următoare trebuie să înceapă și defrișările acestora. Lucrările de defrișare au ajuns la 70% pe teritoriul județului Vâlcea.

Pe de altă parte, a fost finalizată documentația necesară pentru defrișarea pe teritoriul județului Sibiu. Studiile geotehnice vor continua însă cu șapte instalații de foraj.

S-a dat startul organizării de șantier în zona pentru care a fost emisă Autorizația de Construire și în plus a început realizarea drumurilor tehnologice de acces în zona autorizată.

Strânsă colaborare între factorii implicați

Irinel Ionel Scrioșteanu a atras atenția și asupra faptului că, pentru buna desfășurare a acestui proiect, este necesară o strânsă colaborare între CNAIR – Poliția Rutieră – antreprenor – autorități locale, astfel încât, în momentul începerii defrișărilor, restricțiile de trafic care vor fi impuse pe DN7 să afecteze circulația rutieră cât mai puțin și pe un termen cât mai scurt.

„Totodată, este nevoie și de colaborarea antreprenorului de pe Secțiunea 2 a Autostrăzii Sibiu – Pitești cu antreprenorul primului lot din Autostrada Sibiu – Făgăraș, întrucât există o suprapunere pe 3 nivele, a celor 2 obiectiva, în zona Boița”, a menționat el.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`