În contextul epidemiei de coronavirus, Parlamentul a decis suspendarea vizitării Palatului Parlamentului până la sfârșitul lunii martie, dar și a evenimentelor organizate în Casa Poporului, alături de programul de internship de la Camera Deputaților.
„Având în vedere informarea Grupului de Comunicare Strategică din cadrul Ministerului Afacerilor Interne din data de 8 martie a.c. referitoare la măsurile ce se impun a fi întreprinse în scopul prevenirii îmbolnăvirii cu Coronavirus (Covid-19) și în funcție de situația epidemiologică comunicată de autoritățile abilitate, vă propunem spre aprobare următoarele măsuri:
Centrul Internațional de Conferințe din cadrul Camerei Deputaților și Centrul de Organizare și Promovare Evenimente din cadrul Senatului vor analiza începând cu data de 9 martie 2020 toate evenimentele cu contract comercial sau evenimentele cu titlu gratuit aprobate de Biroul permanent al Camerei Deputaților și al Senatului, precum și de cei doi secretari generali, programate a fi organizate până la data de 31 martie 2020, pentru a se proceda în concordanță cu informarea Grupului de Comunicare Strategică și anume interzicerea evenimentelor la care se estimează participarea unui număr mai mare de 1.000 de persoane”.
Evenimentele la care este estimată participarea unui număr mai mic de persoane pot fi organizate doar după obținerea aprobării de la Direcția de Sănătate Publică București, solicitările revenind în sarcina organizatorilor;
Suspendarea vizitării Palatului Parlamentului până la data de 31 martie a.c.; analizarea de către persoanele competente a prezenței invitaților la diverse evenimente aflate pe agenda parlamentară astfel încât, la aceste evenimente, să participe strict persoanele a căror prezență este absolut necesară; suspendarea programului de internship de la Camera Deputaților și a altor programe de stagii din cadrul grupurilor parlamentare, comisiilor parlamentare, precum și de la membrii Birourilor permanente.
Având în vedere numărul mare de petenți care se deplasează din întreaga țară pentru a solicita informații sau a depune documente, începând cu data de 10.03.2020, activitatea de relații cu publicul pentru persoanele fizice a celor două instituții se va face doar prin telefon sau prin corespondență poștală sau electronică, urmând a fi comunicate pe site-ul fiecărei institutii informațiile de contact. Măsurile prevăzute în prezentul memorandum sunt valabile până la data de 31 martie a.c. cu posibilitatea prelungirii, în funcție de comunicările instituțiilor abilitate”, arată documentul aprobat de conducerea Parlamentului”, se arată în memorandumul aprobat de către Birourile Permanente reunite ale Parlamentului”, se arată în comunicatul transmis de către conducerea Parlamentului.