Ce este „Coronataxa”. Unele restaurante din Danemarca au apelat deja la această metodă de taxare a clienților

Surpriză neplăcută pentru cei care plănuiesc ca odată cu redeschiderea localurilorsă iasă din casă: pe bon ar putea să apară o nouă taxă, numită coronataxa.

Ce este coronataxa?

Coronataxa este taxa plătită de client pentru materialele sanitare de protecție și de dezinfecție folosite de localuri și alte unități comerciale pentru a preveni răspândirea noului coronavirus. În acest fel, patronii care au avut de suferit din punct de vedere financiar în perioada în care activiatatea le-a fost suspendată, încearcă să mai reducă din costurile pe care trebuie să le suporte pentru a achiziționa materialele de protecție.

În Danemarca și în Statele Unite, coronataxa se aplică deja

În Danemarca, taxa se aplică deja de săptămâna trecută, când au fost deschise barurile și restaurantele, dar și în unele state din America, precum Florida, Missouri, Michigan, Missouri, Illinois șiCalifornia. În plus, taxa este aplicabilă și în saloane de înfrumusețarea, frizerii, cabinete stomatologice și alte astfel de unități.

Potrivit publicației Finans, cleinții unui restaurant din Silkeborg plătesc mai mult cu 10 coroane pentru fiecare masă, adică aproximativ 7 lei. În plus, proprietarul are acum un angajat care se ocupă doar de dezinfectarea toaletelor, a butoanelor, a clanțelor și a altor suprafețe cu care clienții intră în contact. El a mai spus că taxa este deocamdată stabilită de patronii localurilor, iar mulți nu o aplică. Totuși, patronu a spus că nu a primit recalamații pentru că ales să asigure o igienă mai strictă.

În Missouri, bonul fiscalal unui client al unui restaurant,suprataxatcu 2,19 dolari, a făcut înconjurul interenetului.Reprezentanții localului și-a cerut scuze pe Facebook, spunând că au eliminat taxa, dar prețurilepreparatelor vor crește, odată cu majoarareaprețurilor la carne, păsări de curte, fructe de mare și alte produse”, scrietampabay.com.

În Florida, o mamă a plătit cu 10 dolari mai mult pentru consultul dentar al fiului ei,clinica confirmând că taxa a fost adăugată pentru precauțiile necesare ținerii la distanță a virusului.

Coronataxa, subiect fierbinte atât pentru patroni cât și pentru clienți si experți

Coronataxa a împărțit în două tabere atât clienții cât și afaceriștii. Pe de o parte, unii consideră că metoda îi ajută să mai scutească din cheltuieli, în timp ce unii cred că pagubele sunt deja mult prea mari ca să mai conteze o taxă modestă.

În ceea ce privește clienții, unii se simt mai în siguranță și sunt dispuși să plătescă ca să fie protejați, în timp ce alții sunt de-a dreptul revoltați de faptul că trebuie să mai scoată ceva bani din buzunar.

Clienții trebuie să fie informați în legătură cu aplicarea coronataxei

Experții spun că pentru costul pe care îl aplică, unitățile comerciale vor trebui să facă și dovada unor măsuri pe care le-au implementat- fie că este vorba de pereți de plexiglassauangajați caresunt echipați cu mănuși și mască.

Transparența și credibilitatea vor fi, de asemenea, o problemă importantă pentru întreprinderile care aleg să adopte aceste suprataxe.

Suprataxarea este o măsură carese aplicăde obicei pentru a acoperi o creștere bruscă a costurilor, precum cele puse în aplicare de industria aeriană, când prețul combustibilului a atins cote urișe.

David Soberman, profesor de marketing la Universitatea din Toronto, spune că există o mare problemă de credibilitate pentru întreprinderile care adoptă coronataxa,deoarece localurile trebuie să comunice clar clienților tarifele adăugate înainte de a oferi un serviciu. Dacă nu comunică acest lucru, clientul are dreptul să refuze să plătească taxa respectivă.

„Transparența nu este o opțiune pentru o afacere – este o obligație”, a mai spus Soberman, potrivitwww.ctvnews.ca.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`