Copilul din Argeș bătut cu pietre de elevi, în curtea şcolii, a murit după ce a stat două luni şi jumătate în comă

Publicat: 28 04. 2016, 15:53
Foto: adevarul.ro

Marian Funie în vârstă de 14 ani, a murit miercuri, după ce a stat în comă din luna februarie a acestui an. Băiatul a fost lovit cu pietre de colegii de şcoală ai surorii sale, după ce venise, ca de obicei, să ia cornul şi laptele pe care fata i le păstrase, potrivit adevarul.ro.

Pe data de 17 februarie, Marian s-a dus la şcoala unde învăţa una dintre surorile sale, însă a fost bătut de colegii fetei. Momentul în care Marian a ieșit pe poartă a fost surprins de camerele de supraveghere și se poate observa cum băiatul îşi dusese palma la tâmplă după ce a fost lovit în cap.

Băiatul a intrat într-o ceartă cu câţiva elevi din ciclul primar, iar băieţii, cu câţiva ani mai mici, au vrut să-l gonească şi au început să arunce în el cu ce au nimerit. O piatră l-a izbit în creştet.

A doua zi, băiatul a intrat în comă. „A venit plângând de durere. Ne-a zis că un copil de la şcoală i-a dat cu piatra în cap… Îl durea tare, dar tot mai putea să vorbească… Apoi, i s-a făcut rău de tot. Întâi l-au dus la spitalul de la Mozăceni, că era mai aproape. Aici au zis că e grav şi l-au trimis la Piteşti, iar doctorii de la Piteşti l-au trimis la Bucureşti“, povestea, atunci, Gabriela Funie, mama copilului.

Marian a fost transferat la Spitalul Bagdasar Arseni din Capitală, unde a fost operat, însă starea lui s-a înrăutăţit.

„Niciun cadru didactic n-a fost de faţă, ca să ştim exact ce s-a întâmplat“, a fost singură explicaţie dată de directorul şcolii, Sidonia Tănăsoiu.

Ancheta în cazul copilului este în desfășurare, iar acum cu acuzaţii de lovituri cauzatoare de moarte.

„Promovarea unor modele nocive de comportament este prima cauză a violenţei juvenile. Mulţi dintre copiii care au de-a face cu experienţe violente, care au văzut astfel de scene în familie, pe stradă, ori la şcoală sau care au accesat informaţii brute legate de acte de violenţă se identifică în diverse acţiuni pe care ajung să le reproducă ei înşişi, mai devreme sau mai târziu – în cazul de faţă, foarte devreme. Lipsa autorităţii şi controlului din partea profesorilor poate fi, de asemenea, de vină în cazul unor astfel de comportamente extreme. Soluţia este ca toţi factorii implicaţi în educaţia copiilor să se responsabilizeze şi să adopte măsuri şi programe menite să prevină şi să conştientizeze impactul profund negativ al agresivităţii distructive”, a spus psihologul Ionuţ Ghiugan