Controalele biometrice care se vor face la granițele UE pentru cetățenii non-UE au fost amânate din nou, pentru luna noiembrie

Controalele biometrice care se vor face la granițele UE pentru cetățenii non-UE au fost amânate din nou, pentru luna noiembrie
Foto: Inquam Photos / Raul Stef

Data introducerii noului sistem bazat pe control biometric de intrare-ieșire al UE a fost amânată din nou până în noiembrie. Lansarea noilor controale biometrice pentru călătorii străini, inclusiv cei britanici, care intră în UE, a fost amânată de pe data de 6 octombrie până pentru 10 noiembrie, în multe aeroporturi mai mici sistemul nefiind instalat.

Sistemul de verificare biometric a fost deja amânat de mai multe ori

Comisia Europeană nu a confirmat o nouă dată sigură, dar unele porturi și aeroporturi au fost informate să se aștepte la această cerință pentru luna noiembrie – cu o dată de „ultimă instanță” de 17 noiembrie, potrivit unui raport din The Independent.

Mișcarea va ridica din nou semne de întrebare cu privire la pregătirea unui sistem care a fost amânat deja de mai multe ori de la data când ar fi trebuit să fie introdus, în 2021, francezii insistând că aceste controale suplimentare la frontieră nu ar trebui introduse înainte de Jocurile Olimpice de la Paris.

În cadrul sistemului de intrare-ieșire (EES), cetățenii din afara UE vor trebui să își înregistreze informațiile biometrice – inclusiv amprentele digitale și scanări faciale – la frontieră, sub supravegherea unui ofițer UE, la prima lor vizită.

Au existat avertismente cu privire la cozi lungi la punctele de intrare britanice – inclusiv portul Dover și terminalul Eurostar St Pancras – unde granița cu Franța și UE se află fizic în Anglia, înainte ca pasagerii să se îmbarce pe feriboturi sau trenuri.

Aeroporturile europene au cerut o nouă amânare

Eurostar a investit milioane în renovarea orașului St Pancras cu zone de pre-check-in care conțin chioșcuri pentru a putea înregistra majoritatea datelor biometrice, care vor trebui apoi verificate din nou de poliția de frontieră franceză.

Operatorul feroviar trans-Manual a spus că procesul va adăuga doar câteva secunde la cozile la frontieră și nu va provoca haos, deși pasagerii ar trebui să se asigure că au ajuns la timp pentru nivelul suplimentar de verificări biometrice.

Getlink, operatorul Le Shuttle, care transportă vehicule prin tunelul Mânecii, a cheltuit 78 de milioane de euro oferind noi facilități pentru a asigura o intrare fără probleme.

Se așteaptă ca EES să însemne încă șase până la șapte minute pentru a procesa mulțimea de pasageri.
Portul Dover, care are spațiu limitat și ai cărui călători includ adesea cei care vin cu autocare, a fost deosebit de îngrijorat de potențialul de cozi lungi.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`