Consultant în turism, despre restricțiile de pe Podul Giurgiu-Ruse: Va fi „Podul Dușmăniei”, nu al „Prieteniei”. Cei mai afectați sunt bucureștenii / Exemple de rute alternative (VIDEO)

Publicat: 10 07. 2024, 10:36
Foto: politiadefrontiera.ro

Podul-Giurgiu Ruse va fi pentru o perioadă de timp „Podul Dușmăniei”, nu al „Prieteniei”, a afirmat ironic Cristian Pitulice, consultant în turism, miercuri, la Știrile B1 TV prezentate de Gabriela Mihai.

Cristian Pitulice, pe B1 TV, despre restricțiile de pe Podul Giurgiu-Ruse

Întrebat despre această situație, consultantul în turism a spus: „Pentru o perioadă de timp va fi «Podul Dușmăniei», nu al «Prieteniei». Ideea este că bulgarii probabil că au învățat de la drumarii români să facă lucrările astea esențiale fix în timpul sezonului turistic, fix vara, și o să ne afecteze destul de mult această închidere parțială, sperăm noi să fie, pentru că, după cum știți, există posibilitatea ca la un moment dat bulgarii să închidă definitiv Podul Prieteniei pentru o perioadă limitată de timp – și sperăm să nu se întâmple în lunile iunie și august, pentru că atunci cei mai mulți români pleacă către Bulgaria, Grecia și Turcia pe cale rutieră, adică aici vorbim de sute de mii de oameni care vor tranzita acel pod”.

„Pe cale de consecință, cei mai afectați sunt bucureștenii, pentru că ei pleacă pe Giurgiu-Ruse, este cea mai apropiată cale de a pleca către Bulgaria, și pe cale de consecință va trebui să ne așteptăm la niște blocaje destul de mari acolo, la Giurgiu și la Ruse, pe partea cealaltă. Avem, într-adevăr, niște variante. Putem cu bacurile pe Zimnicea și pe la Turnu Măgurele, pe podul de la Calafat. O să ne descurcăm într-un fel sau altul”, a adăugat Cristian Pitulice.

„Nici pod nu avem cum trebuie, dar plătim și taxa de pod”

Întrebat despre timpii de așteptare, el a spus: „Să sperăm că autoritățile, și române, și bulgare, își vor da silința să fluidizeze cât de mult traficul. Ce se întâmplă? Acolo noi aveam două zone de așteptare, cea de la plata taxei de pod, acolo se formau cozile, și după aceea se mergea destul de repede. Nu aveam control de pașapoarte sau ceva de genul acesta”.

„Ei, bine, în momentul de față probabil că o idee de bun simț ar fi fost să suspende taxa de pod în timpul lucrărilor astfel încât să ne preocupe doar semaforizarea și să trecem podul, dar acum, vedeți, noi suntem în situația în care nici pod nu avem cum trebuie, dar plătim și taxa de pod”, a continuat Cristian Pitulice.