Consiliul Național al Elevilor critică structura noului an școlar, anunțată de Ministerul Educației: ”Atragem atenția asupra unei structuri inegale și dezechilibrate a semestrelor”

Publicat: 17 02. 2021, 09:40

Structura anului școlar 2021-2022, aprobată de Ministerul Educației, îi nemulțumește pe reprezentanții elevilor. Consiliul Național al Elevilorreproșează că, înainte de a fi aprobată, structura viitorului an școlar nu a fost pusă în dezbatere. Elevii vorbesc despre un dezechilibru semnificativ între cele două semestre ale anului școlar 2021-2022.

Nemulțumirile reprezentanților elevilor cu privire la structura anului școlar 2021-2022, anunțatî de Ministerul Educației

Într-un comunicat de presă transmis marți, reprezentanții elevilor atrag atenția și asupra faptului că cele mai multe unități de învățământ din România nu au instalații de aer condiționat, prin urmare, prelungirea până aproape de luna iulie a cursurilor ”afectează în mod direct calitatea actului educațional”

”La momentul de față, majoritatea unităților de învățământ preuniversitar din România nu dispun de unități de aer condiționat. Astfel, organizarea cursurilor până la mijlocul lunii iunie (începutul lunii iulie, pentru elevii din învățământul profesional și tehnic) afectează în mod direct calitatea actului educațional, elevii și profesorii fiind nevoiți să participe la cursuri în condiții de disconfort termic semnificativ. De aceea, este absolut necesar ca anul școlar să înceapăîn prima zi de luni din septembrie 2021, astfelîncât cursurile, sesiunile practice din învățământul tehnic, profesional și vocațional, dar și examenele naționale să se desfășoare în condiții optime”, se arată în comunicatul citat de edupedu.ro.

Totodată, Consiliul Național al Elevilor își exprimă nemulțumirea cu privire la structura ”inegală și dezechilibrată” a semestrelor.

”Mai mult, fragmentarea semestrului I creează confuzie în sistem și generează fenomenul «goana după note». De aceea, susținem decizia ca semestrul I să se încheie înainte de începerea vacanței de iarnă, însă atragem atenția asupra uneistructuriinegale și dezechilibrate a semestrelor, întrucât semestrul I este compus din 14 săptămâni de cursuri, iar, cel de-al II-lea, din 20 de săptămâni”, au mai transmis reprezentanții elevilor.

Consiliul Național al Elevilor a venit cu propria propunere privind structura noului an școlar:

Semestrul I–16 săptămâni, după cum urmează:

Cursuri:luni, 16 septembrie 2021 – miercuri, 22 decembrie 2021;
Vacanță pentru grădinițe și clasele primare:sâmbătă, 23 octombrie 2021 –duminică, 31 octombrie 2022.
Vacanță de iarnă/intersemestrială:joi, 23 decembrie 2021 –duminică, 9ianuarie 2022;

Semestrul al II-lea–18 săptămâni, după cum urmează:

Cursuri:luni, 10 ianuarie 2022 – joi, 14 aprilie 2022;
Vacanță de primăvară:vineri, 15 aprilie 2022 –duminică, 1 mai 2022;
Cursuri:luni, 2 mai 2022 – vineri, 3 iunie 2022;

Consiliul Elevilor propune și ca pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral şi frecvenţăredusă, anul școlar să aibă 32 de săptămâni și să se termine la 20 mai 2022, în timp ce elevii de clasa a VIII-a să aibă 33 de săptămâni de cursuri, care să se încheie la 27 mai.

Care va fi structura noului an școlar

Potrivit structurii noului an școlar anunțată de Ministerul Educației, publicată în Monitorul Oficial, semestrul I va avea 14 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 13 septembrie 2021 – 22 decembrie 2021.

În perioada 25 – 31 octombrie 2021, elevii claselor din învățământul primar și copiii din grupele din învățământul preșcolar sunt în vacanță.

Vacanța de iarnă începe joi, 23 decembrie 2021 – duminică, 9 ianuarie 2022.

Semestrul al II-lea are 20 de săptămâni de cursuri dispuse în perioada 10 ianuarie 2022 – 10 iunie 2022.

Vacanța de primăvară fi între 15 aprilie 2022 și 1 mai 2022.