Codul rutier devine mai „blând”. Ce sancțiuni au fost modificate

Publicat: 18 05. 2022, 09:27
Actualizat: 23 05. 2022, 14:29
Foto: Pixabay

La scurt timp după decizia de a înăspri pedepsele pentru șoferii vitezomani, deputații din Comisia de Transport decid că ordonanța are nevoie de o revizuire.

Astfel, prin votul deputaților de la PSD, PNL și UDMR, a fost eliminat din legislație articolul care definea comportamentul agresiv, iar șoferul era sancționat cu suspendarea permisului pentru 30 de zile. În plus, șoferii vitezomani prinși pe radar că circulă cu peste 70 de km/h peste limita maximă de viteză primesc dovadă cu drept de circulație, după ce li se suspendă carnetul. În prezent, dovada este fără drept de a se urca la volan, menționează Digi24.

România pe ultimul loc în UE la capitolul siguranță rutieră

Experții în conducere defensivă afirmă că adoptarea acestor măsuri va duce la creșterea numărului șoferilor iubitori de viteză.

„Cred că nu va mai fi o spaimă la fel de mare radarul. Pentru că practic se merge către respectarea normei de viteză atunci când trecem prin dreptul aparatului radar și apoi mersul cu orice altă viteză, că din moment ce nu putem fi opriți, din moment ce constatarea se face fără oprire,  nu mai există consecințe. Legile fizicii rămân aceleași. Tot la 62 de km pe oră, impact frontal cu obstacol fix, un om nu mai poate supraviețui indiferent ce spune legea”, a spus Emil Gâtlej, expert în conducere defensivă.

Angajamentul României pentru 2030

România și-a propus să reducă în jumătate numărul victimilor provocate de accidentele rutiere. Sarcina ar trebui îndeplinită până în anul 2030.

De când a fost înăsprit codul rutier, numărul sancțiunilor s-a ridicat la 400. Acum, dacă ar fi aplicate noile reglementări, un șofer, circulând cu 200 de km pe oră, s-ar alege cu o amendă în valoare de 650 de lei, în loc de suspendarea permisului de conducere pentru 4 ani.

Până a fi aplicate modificările propuse de Comisia de Transporturi, ele trebuie să fie votate în plenul Camerei.