Platforma informatică a Casei Naționale de Sănătate este indisponibilă joi dimineață, anunță CNAS. De altfel, medicii de familie se plâng de avariile frecvente. În aceste condiții rețetele pot fi prescrise în continuare, dar doar în modul offline, ceea ce înseamnă că pot fi validate într-o lună.
ȘOC MONDEN! MONICA GABOR, PRINSĂ ÎN FAPT CU MR. PINK! A FĂCUT-O ȘI CU IRINEL ÎN ROMÂNIA! IMAGINI BOMBĂ (GALERIE FOTO)
Reprezentanții CNAS nu au putut preciza în cât timp va fi disponibilă din nou platforma informatică, potrivit Digi 24.
Amintim că sistemul informatic folosit de CNAS a costat 100 de milioane de euro.
Redăm, mai jos, comunicatul de presă al CNAS:
Urmare a unor probleme tehnice, care au condus la întreruperi în funcționarea Platformei Informatice a Asigurarilor de Sanatate (PIAS), serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line până la remedierea indisponibilității PIAS.
Pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate sunt aplicabile dispozițiile art. 207-210 din H.G. 140/2018 și ale art. 39 – 42 din H.G. 155/2017:
– serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 05 iulie 2019 și până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii iulie 2019.
– serviciile de îngrijiri la domiciliu/paliative la domiciliu acordate off-line în perioada 24 iunie 2019 și până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii iunie/iulie 2019, după caz.
– raportarea lunară a serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale acordate/eliberate în luna iunie 2019, se va efectua în cursul lunii iulie 2019, după remedierea PIAS.
În acest sens, pentru perioada/perioadele în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite Ordin, conform prevederilor legale mai sus menționate, care se publică pe pagina de web a CNAS.