STS spune că întreruperea funcționării sistemului IT din sănătate e din vina CNAS

Publicat: 23 07. 2019, 00:28
Sursă foto: Facebook / CNAS

Întreruperea funcționării echipamentelor Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) a fost cauzată de lipsa redundanței serverelor CNAS, a precizat Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) pentru Hotnews.ro.

Tot STS a mai confirmat şi ca UPS-ul (sursă neîntreruptibilăde energie) la care a apărut defecțiunea se află în proprietatea sa, dar că acela asigură doar alimentarea redundantă cu energie electrică pentru echipamentele CNAS.

„Serviciul de Telecomunicații Speciale a informat personalul responsabil cu suportul tehnic pentru sistemele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate imediat ce sistemul automat de monitorizare a semnalat apariția unei defecțiuni, în 26.06.2019. Facem precizarea că, centrul de date al STS asigură alimentarea redundantă cu energie electrică pentru echipamentele CNAS astfel încât, dacă o linie de alimentare se defectează, întreruperea funcționării echipamentelor nu va fi afectată. Întreruperea funcționării echipamentelor CNAS a fost cauzată de lipsa redundanței serverelor CNAS”, a precizat STS pentru Hotnews.ro.

Precizările STS vin în contradicţie cu un raport intern al CNAS, consultat de Hotnews.ro, şi din care rezultă că defecțiunea apărută la UPS-ul STS-ului a defectat mai multe echipamente hardware și a generat blocaje în cascadă.

În plus, sistemul informatic din sănătate nu funcționează, de fapt, din data de 26 iunie.În mod oficial, el nu funcţionează de 22 de zile. Diferenţa de zile provine din faptul că CNAS a anunțat problema de abia pe 10 iulie.

Luni, Ministrul Sănătății, Sorina Pintea, a avut discuții cu reprezentanții CNAS și cu cei ai companiei Siveco despre sistemul cardurilor de sănătatea. Iar la capătul întâlnirii, ministrul a anunțat că se va face o procedură de achiziție în regim de urgență pentru servicii de mentenanță a bazei de date a sistemului cardurilor de sănătate.