EXCLUSIV / CNAIR, explicații pentru plimbările cu elicopterul făcute de Cuc: „Erau necesare pentru vizitele inopinate de pe șantiere”. Câți bani au fost cheltuiți pe aceste servicii (VIDEO)

Publicat: 13 12. 2019, 13:24
Inquam Photos

EXCLUSIV / Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a venit cu primele explicații după ce jurnalistul Ștefan Etveș, realizatorul emisiunii „Drumurile noastre” de pe B1TV, a prezentat din septembrie cum instituția a închiriat servicii de transport cu elicopterul pentru plimbările lui Răzvan Cuc, Narcis Neaga sau Sorin Scarlat.

Într-un răspuns exclusiv obținut de Ștefan Etveș, CNAIR susține că aceste servicii de transport cu elicopterul erau necesare pentru vizitele inopinate de pe teren, iar prețul total al acestor servicii se ridică la circa 20.000 de euro.

„Având în vedere necesitatea efectuării unor verificări inopinate în șantierele unde se află în execuție proiecte de interes național și la solicitarea Ministrului Transporturilor, CNAIR SA a achiziționat servicii de transport aerian, după cum urmează:

– În data de 18.03.2019, pe ruta București – Bacău – București, conform contract 901/2019, valoare contract 6450 Euro + TVA
– În data de 05.08.2019, pe ruta București – Bacău-București, conform contract 935/2019, valoare contract 6450 Euro + TVA
– În data de 12.08.2019, pe ruta București – Deva (Sibiu) – București, conform contract 939/12.08.2019, valoare contract 7500 Euro +TVA.

Precizăm că, pentru fiecare zbor a fost încheiat un contract conform legislației în vigoare și a normelor interne, care încetează prin ajungerea sa la termen, adică după efectuarea zborului care face obiectul contractului.

Zborurile au fost realizate cu un elicopter de tip EC120 Eurocopter/Airbus. În două din cele 3 deplasări efectuate, Ministrul Transporturilor a fost însoțit de Directorul General CNAIR SA și au vizat verificarea stadiului de execuție al unor proiecte aflate în derulare.”, a fost răspunsul CNAIR la solicitarea lui Ștefan Etveș.

Vestea privind aceste facturi plătite de CNAIR vine în contextul în care infrastructura rutieră din România, sectorul de activitate al Companiei de drumuri, este printre cele mai slabe din Europa, dacă nu chiar cea mai slabă.