CNAIR, noi precizări despre închiderea circulației pe Valea Oltului: „Construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti este esenţială. Nu mai poate fi amânată”

Publicat: 04 07. 2024, 22:45
Foto ilustrativ: Facebook

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis joi că este esențială pentru România construcția autostrăzii Sibiu – Pitești, prin urmare realizarea celor două secţiuni care traversează Carpaţii nu mai poate fi amânată.

CNAIR, noi precizări despre închiderea circulației pe Valea Oltului

“În lungime de 122 de km, această autostradă face parte din Coridorul 4 Paneuropean (Coridorul Rin – Dunăre).

Marea majoritate a transporturilor de persoane și de mărfuri pe ruta Est – Vest (Constanța – Nădlac) tranzitează acum această zonă pe DN7, în condiții care nu oferă suficient confort și siguranță rutieră.

De aceea, construcția celor două secțiuni care traversează Carpații nu mai poate fi amânată!

Secțiunea 2 (Boița – Cornetu) este una dintre acestea, iar de operațiunile de defrișare a versantului (derulate în perioada 08 iulie – 09 august) depind următoarele etape ale construcției care trebuie finalizată în 2028”, transmite CNAIR.

Potrivit companiei, traficul pe Valea Oltului va fi restrictionat. Timp de o lună, în perioada 8 iulie – 9 august, circulaţia se va închide pe DN7 pe timpul zilei, între orele 6.00 şi 20.00.

Totuşi, pentru accesul locuitorilor din zona Lazaret şi a personalului care lucrează la spitalul psihiatric din zonă vor fi stabilite două intervale orare, între 7.00 – 7.30 şi 16.00 – 16.30 în care se va putea circula doar însoţit.

De asemenea, autovehiculele Poliţiei, pompierilor şi salvării vor avea acces în cazuri urgente, tot însoţite de reprezentanţi ai antreprenorului.

CNAIR mai spune că DN7 se va închide parţial pentru a fi construită autostrada Sibiu- Piteşti, iar pentru aceasta suprafeţe mari de pădure trebuie defrişate.

„Avem două variante: fie construim autostrada, fie riscăm să nu o mai putem construi prin Programul Transport 2021 – 2027. Avem de ales între a plăti pentru construcţie sau a plăti penalizări de întârziere extrem de mari din cauza statului, fără să avem certitudinea că autostrada va fi construită”, subliniază CNAIR.