ANAF vrea să recupereze prejudiciul de 526 de milioane euro cauzat de contractul cu firma Bechtel pentru realizarea Autostrăzii Transilvania, ce a fost reziliat în urmă cu șase ani, astfel că CNAIR ar putea fi executată silit și ia în calcul intrarea în insolvență, potrivit G4Media.ro.
Concret, CNAIR ar avea de plătit jumătate din bugetul pe 2019. Fiscul i-a luat deja 170 de milioane, dar a suspendat în vară executarea silită a Companiei. Măsura popririi a fost considerată drept una abuzivă de către șefii CNAIR. Acum, CNAIR cere asigurări de la Ministerul de Finanțe și ANAF că se va menține suspendarea executării silite pănă la soluționarea proceselor deschise în instanță prin care CNAIR a contestat raportul întocmit de MFP.
Raportul întocmit de inspecția economică-financiară din Ministerul de Finanțe în decembrie 2016 calculează prejudiciul adus statului ca urmare a modului defectuos în care s-a derulat și negociat timp de un deceniu contractul cu americanii de la Bechtel pentru construirea Autostrăzii Brașov-Borș la 525.891.999 euro (echivalentul a 2.368.932.598,68 lei la un curs de 4,5046 lei/euro la data de 21.10.2016). Acest raport este și subiectul unui dosar al Direcției Naționale Anticorupție.
În urma unei decizii favorabile a judecătorilor de la Înalta Curte de Casație și Justiție, Fiscul a început în vară executarea silită a CNAIR pentru recuperarea banilor. A luat din conturile Companiei circa 170 de milioane de lei. Șefii de la acea vreme ai CNAIR au acuzat Fiscul că a acționat abuziv. Procedura de executare silită a fost ulterior suspendată însă doar până pe 20 decembrie, potrivit unor surse. Dacă executarea silită s-ar relua CNAIR, compania care se ocupă cu întreținerea drumurilor naționale și construcția de autostrăzi, ar intra în insolvență.