După aproape un an, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a avizat soluția tehnică pentru refacerea celor 200 de metri scufundaţi de pe un tronson al autostrăzii Orăștie-Sibiu. Rezolvarea găsită de către specialiştii CNADNR presupune săparea de tranşee, care au rol să dreneze apa acumulată în fundaţia autostrăzii, cu distanţă variabilă între ele, dar şi refacerea porţiunilor care au nevoie de umplutură suplimentară pentru a fi rezistente scurgerilor de apă. Traficul va fi redeschis pe acest tronson in aceasta toamna, promit oficialii CNADNR, informează B1 TV.
Specialiştii Companiei Națională de Autostrăzi și Drumuri spun că soluţia tehnică avizată presupune execuţia a şase şanţuri pentru drenajul apei, construite pe sub şosea, la o adâncime de şapte metri. Distanţa de amplasare a acestora va fi variabilă în funcţie de parapetul de întărire a peretelui aflat la marginea lotului de autostradă.
Aceste şanţuri vor îngloba şi cămine de vizitare care vor permite intervenţii ulterioare ale muncitorilor pentru curăţarea acestor şanţuri.
Una din Asociaţiile specializate în acest gen de construcţii spune că soluţia este greşit aleasă, iar CNADNR se încăpăţânează să continue cu soluţiile vechi, utilizate deja de firma italiană care a realizat tronsonul prăbuşit.
”Soluţia tehnică reală a problemei terasamentului de la Km 276 nu este reconstrucţia lui ca terasament, ci înlocuirea lui cu un viaduct de 300 de metri. Până când autostrada nu va fi aşezată la Km 276 pe coloane de beton armat înfipte în stânca din adâncime, autostrada va continua să se surpe sistematic”, a declarat Mihai Crăciun de la Asociația „Construim România", potrivit glasul-hd.ro.
Oficialii CNADNR promit că autostrada va fi redeschisă în curând.
”Vom redeschide traficul pe lotul 3 al autostrăzii Orăştie – Sibiu în această toamnă, la sfârşitul lunii septembrie, în condiţii de siguranţă şi confort. Pentru realizarea acestui obiectiv am parcurs toate etapele conforme cu procedurile legale de achiziţie publică pentru materialele şi utilajele necesare, fiind respectate termenele şi normele legale”, a declarat Cătălin Homor, director general CNADNR, potrivit sursei citate.
Lotul trei al autostrazii Sibiu-Orăștie, a fost inaugurat în noiembrie 2014 și închis în septembrie 2015 între localitatile Săliște și Cunța, din cauza unor crăpături în asfalt. Primele fisuri în asfalt au apărut la doar o săptămână de la inaugurare.