CJ Alba a semnat deja contractul pentru Transalpina de Apuseni, dar costurile lucrării au crescut cu 2 milioane de euro din cauza unui OUG dat de Guvern

Publicat: 18 08. 2019, 13:36
foto: Pixabay

„Transalpina de Apuseni”, drumul de 41,6 milioane de euro care poartă numele oficial de DJ 107 I, este unul dintre cele mai importante obiective de infrastructură care încep în acest an în Ardeal, iar autoritățile județene din Alba au semnat deja contractul, potrivit g4media.ro.

ROMÂNIA, ÎN LACRIMI: FLORIN PIERSIC JR., MESAJ DESPRE MOARTEA TATĂLUI SĂU …E EXTREM DE DUREROS

Totuși, chiar înainte să înceapă, costurile lucrării au crescut cu două milioane de euro, pentru că Guvernul, printr-o Ordonanță de Urgență, a crescut salariul minim în construcții.

ADIO, RONA HARTNER! VESTEA TRISTĂ DESPRE MAREA ACTRIȚĂ A FOST CONFIRMATĂ! CU REGRET VĂ ANUNȚĂM CĂ…

„Transalpina de Apuseni” este o lucrare de amploare: va avea o lungime de 78,43 de kilometri, cu 6.700 de metri pătrați de piste de biciclete, 21 de stații de autobuz, 12.610 metri pătrați de trotuare, 14 poduri noi și nenumărate traversări și podețe, scrie publicația.

DECIZIE DE ULTIMĂ ORĂ! METODA PRIN CARE MIHAI CONSTANTINESCU VA FI SCOS DIN COMĂ, DE CĂTRE MEDICI. NU E GLUMĂ!

Valoarea totală este de peste 188 de milioane de lei adică aproximativ 41,6 milioane de euro. Consiliul Județean Alba va contribui cu valoarea neeligibilă a proiectului, adică puțin peste 400.000 de lei, restul fiind bani europeni.

Vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan, a declarat duminică pentru G4Media că instituția a semnat contractul pentru lucrare, iar ordinul de începere va fi emis de instituție până la sfârșitul lunii august.

„Drumul va deschide destinații turistice importante, până acum inaccesibile și va avea piste de biciclete, stații de autobuz și multe altele. Termenul de finalizare este de 36 de luni” a spus acesta.
Așadar, costurile lucrării vor crește pentru că Guvernul a crescut salariul minim în construcții. Procedura a fost organizată înainte de apariția ordonanței, astfel încât firmele respective veniseră la licitație cu prețuri mai mici la manoperă și, prin urmare, cu un preț total mai mic al contractului.

Ei, bine, după începerea lucrărilor, constructorii vor trebui să își plătească angajații după noua grilă de salarizare. În aceste condiții, diferența de bani ar ajunge aproape la două milioane de euro, bani pe care ar trebui să îi suporte beneficiarul, adică în acest caz Consiliul Județean Alba.

Autoritățile județene au decis să evite să suporte cheltuiala din bugetul CJ Alba, astfel că vor acoperi această diferență din economiile realizate ca urmare a licitației, în condițiile în care firmele care au câștigat au oferit prețuri cu 5% mai mici față de valoarea estimată, adică față de banii bugetați inițial pentru investiție.

Drumul va face legătura între Aiud (DN1 și Autostrada Sibiu – Cluj Napoca) și o serie de localități din Munții Apuseni. Va străbate Aiudul de Sus – Râmeț – Brădești – Geogel – Măcărești – Bârlești Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bârlești – Mogoș – Valea Albă – Ciuculești – Bucium – Izbita – Coleșeni – Bucium Sat, unde va face legătura cu DN 74 (în zona Bucium Cerbu) și este finanțat prin POR 2014-2020.