De la începutul anului 2020, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat câștigători pentru execuția a455 de kilometri de autostradă, drum expres și drum național, în urma licitațiilor. Valoarea contractelor este de peste 10 miliarde de lei, potrivit CNAIR.
Companii din România, Italia, Turcia și China vor realiza proiecte de infrastructură în anii următori, în baza contractelor semnate în 2020.
Lider din punct de vedere al numărului de kilometri semnați în 2020 este din nou, constructorul român Dorinel Umbrărescu, prin firmele SA&PE Construct și Spedition UMB. 7 licitații au fost câștigate de acesta. În total, 155 de kilometri de executat, cu o valoare totală de 4,75 miliarde de lei.
Cel mai mare contract al lui Umbrărescu semnat în 2020 are o valoare de 1,39 miliarde de lei și este vorba despre construcția de 30 de kilometri din Autostrada Transilvania, tronsoanele Nădășelu-Mihăiești-Zimbor. Tot constructorul român va realiza 12 kilometri din lotul vecin, Zimbor-Poarta Sălajului, un contract în valoare de 680 de milioane de lei.
De asemenea, printre contractele semnate de grupul UMB în 2020 se numără: Centura Galați (705 milioane de lei), tronsoanele 3 și 4 din „Autostrada Ford” (1,28 miliarde de lei, ambele), lotul 4 din Autostrada de Centură București Nord (313 milioane de lei). De asemenea, UMB a fost desemnat câștigător și pentru construcția Drumului Expres Brăila-Galați, în valoare de 371 de milioane de lei, care va fi semnat după expirarea perioadei de depunere și de soluționare a eventualelorcontestații.
Antreprenorul băcăuan Dorinel Umbrărescu primește feedback pozitiv de la CNAIR.
„S-a dezvoltat, într-adevăr, și este foarte organizat, de încredere. Nu depinde de alți subcontractori, are propriile utilaje. Se zbate să termine la Rădăuți, la Bacău, pentru a se concentra pe Craiova și alte puncte. Spune că nu vrea să stea mult pe un proiect. Dacă stă mult, pierde bani și are dreptate. La ceiallți, din străinătate, procedura este mai greoaie. De exemplu, după ce spun că dau ordin de începere, până la execuția propriu-zisă, se face înainte verificarea de șantier, căutarea subcontractorilor, destul de multă tevatură.
Cred că Dorinel Umbrărescu ar avea resursele necesare pentru a prelua un proiect și pe A7, Autostrada Moldovei. „, a dezvăluit Manuela Dumitru, purtător de cuvânt al CNAIR pentru B1.ro.
Pe locul al doilea în topul constructorilor se numără italienii de la Astaldi, care au câștigat contractul pentru secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, un proiect rutier de mare anvergură, în valoare de 1,71 miliarde de lei. Câștigătorul a fost decis după ce chinezii de la China Railway au contestat decizia.
Pe locul al treilea în topul constructorilor se numără o companie turcească nou intrată pe piața din România, Nurol Insaat. Acesta a fost desemnat câștigător pentru loturile 1 și 3 din Autostrada de Centură București Nord și lotul Nușfalău-Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania. Contractul pentru tronsoanele de lângă Capitală va fi semnat abia după soluționarea contestațiilor în instanță.
Un alt constructor proaspăt intrat pe piața din România este Sinohydro Corporation, din China, care a semnat contractul pentru execuția proiectului Centura Zalău, în valoare de 185 de milioane de lei.