CFR şi Agenţia Executivă pentru Inovare şi Reţele (INEA) au semnat un acord de finanţare, în valoare de 4,2 milioane de euro, pentru realizarea unui studiu de fezabilitate în vederea modernizării liniilor şi instalaţiilor din Complexul Feroviar Bucureşti, cu o lungime de 605,7 kilometri, anunță un comunicat al companiei feroviare.
Astfel, CFR va demara realizarea studiului de fezabilitate, elaborarea documentaţiilor de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, exproprieri, pregătirea caietelor de sarcini, a documentaţiei de achiziţie pentru lucrări de proiectare şi servicii de consultanţă. Obiectivul principal al lucrărilor de modernizare este creşterea atractivităţii/competitivităţii transportului feroviar, prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor pentru călători şi pentru marfă, concomitent cu îmbunătăţirea siguranţei în exploatare.
Valoarea totală a proiectului este de 5 milioane de euro, din care 4,2 milioane de euro (85%) valoarea eligibilă acordată de Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectare a Europei – CEF Transport, iar 15% de la bugetul de stat.
„Proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare aferente Complexului Feroviar Bucureşti reprezintă o oportunitate pentru a regândi funcţiunile unui spaţiu dinamic, legat atât cu oraşul şi locuitorii săi, dar şi cu marile oraşe din ţară şi Europa şi a-l valoriza ca unul din cele mai importante noduri feroviare din regiunea de sud-est a Europei”, se mai arată în comunicat.
Modernizarea Complexului Feroviar Bucureşti cuprinde Complexul Feroviar Bucureşti Nord – 156,055 km, Inelul Feroviar Bucureşti – 316,323 km, precum şi conexiunile cu Inelul Feroviar Bucureşti – 133,348 km.
Complexul Feroviar Bucureşti face legătura între ramura nordică a Coridorului Rin-Dunăre (Constanţa – Bucureşti – Braşov – Sighişoara – Simeria – Arad – Curtici – Lokoshaza), ramura sudică a Coridorului Rin-Dunăre (Arad – Craiova – Bucureşti) şi alte secţiuni ale reţelei centrale TEN-T (Bucureşti – Giurgiu, Bucureşti – Ploieşti – Focşani – Paşcani – Ungheni/Vadu Siret).
Complexul Feroviar Bucureşti Nord, care deserveşte cea mai mare parte a traficului feroviar actual, va primi o atenție specială, spun reprezentanții companiei. Restul infrastucturii feroviare din cadrul Complexului Feroviar Bucureşti va fi, de asemenea, analizată pentru a identifica cererea potenţială de trafic şi funcţionalităţile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar Bucureşti) pentru fiecare linie/staţie care face parte din Nodul Feroviar Bucureşti, precum şi strategia optimă de funcţionare şi exploatare a reţelei feroviare a Complexului Feroviar Bucureşti, atât pentru trenurile de pasageri, cât şi pentru cele de marfă.
Modernizarea infrastructurii feroviare va reduce considerabil durata de traversare a Centurii Feroviare a Bucureştiului de către trenurile de transport marfă, asigurând un timp de parcurs mult mai redus şi fără opriri, precum şi un volum de mărfuri crescut faţă de situaţia actuală, anunță CFR
CFR Călători va investi aproape 10 milioane de lei pentru achiziționarea unor terminale mobile pentru taxare, dotate cu imprimante, cu ajutorul cărora vor putea fi vândute bilete în tren.
În plus, posesorii de card TrenPlus vor putea acumula kilometrii parcurși și vor putea beneficia de bonusuri și facilități, a declarat Dan Costescu, directorul general al companiei.
„În acest an terminalele vor costa 2,8 milioane de lei şi se va continua în anul următor cu încă aproximativ 7 milioane de lei. Asta înseamnă o echipare a tuturor şefilor de tren – pentru că acest terminal va însemna gestiune personală şi va fi asociat cu numele deţinătorului, se vor ţine evidenţele contabile pe gestiunea individuală, cum este şi acum, doar că este pe hârtie – deci ne vom duce undeva la 2000 şi ceva de terminale în total. Se va renunţa la clasicul chitanţier şi pix şi se vor emite pe acest terminal bilete, se vede foarte precis locul liber, biletul se va tipări pe un suport tot de hârtie, dar cu o imprimantă mică, mobilă, care va fi în dotarea controlorului sau a însoţitorului de tren”, a explicat Dan Costescu.