CFR Călători primește încă 12 trenuri electrice noi, ce vor uni Capitala cu Suceava, Iaşi şi Galaţi
CFR Călători a obținut alte 12 rame electrice din cele 37 contractate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cu Alstom, care vor deservi patru rute de serviciu public, respectiv Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Galaţi, Iaşi – Cluj Napoca, transmite Agerpres.
Potrivit ARF, Comisia de analiză şi evaluare, desemnată prin decizia preşedintelui BRM, a acceptat valoarea cea mai bună obţinută în urma licitaţiei electronice şi a hotărât adjudecarea şi acordarea dreptului de a semna contractul operatorului economic CFR Călători, la valoarea compensaţiei unitare exprimată în lei/tren-km de 31,96 lei.
De asemenea, ARF a acceptat şi nominalizat cu statut de rezervă oferta societăţii Transferoviar Călători, la valoarea compensaţiei unitare exprimată în lei/tren-km de 32,00 lei.
În cadrul CSP-L3, vor fi alocate 12 rame electrice (11+1 rezervă), din cele 36 ce urmează a fi livrate de Alstom, care vor fi utilizate de CFR Călători pentru prestarea serviciului de transport feroviar public de călători, distribuite pe cele patru rute ale pachetului. Anual, aceste rame vor efectua 11.680 de rute (dus-întors), cu un total de 4.585.532.89 tren-km.
Acest contract are prevăzută o valabilitate de maximum 38 de luni şi vizează patru rute de serviciu public (prestate cu 12 rame RE-IR1), respectiv Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Galaţi, Iaşi – Cluj Napoca.
„Pachetele de servicii publice incluse în cele trei licitaţii vor fi implementate cu cele 37 de trenuri electrice Alstom Coradia Stream (RE-IR1), materialul rulant nou achiziţionat de ARF în baza contractului nr. RUIC 257/2022, cu finanţare asigurată din fonduri europene nerambursabile. Finalizarea celor trei proceduri pilot – derulate de ARF – în cadrul acestor contracte de servicii publice atribuite competitiv reprezintă o premieră pentru piaţa feroviară de călători din România şi deschide drumul spre o piaţă concurenţială a contractelor atribuite exclusiv prin licitaţii. Acest demers va genera efecte pozitive la nivelul întregii reţele feroviare, prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor de transport şi va permite, atât o monitorizare mai eficientă a costurilor contractuale, cât şi un nivel de compensaţie care să asigure sustenabilitatea financiară pe termen lung a serviciului de transport public de călători”, notează reprezentanţii ARF.