Cristian Rada, acționar principal și CEO Blue Air, a respins categoric acuzațiile formulate de Horia Constantinescu, președintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), potrivit căruia compania și-ar pregăti ieșirea de pe piață, iar pasagerii păgubiți riscă să nu-și mai recupereze banii.
Într-un interviu pentru Pro TV, Rada a spus că toate companiile aeriene se confruntă cu probleme, dată fiind situația complicată în care ne aflăm. El a mai explicat faptul că au rămas solicitări de rambursare a banilor nesoluționate deoarece analiza durează foarte mult, iar personalul e insuficient. Totuși, el a dat asigurări că toate aceste situații vor fi analizate.
În perioada vizată de controlul ANPC, 1 aprilie 2021 – 30 aprilie 2022, au fost 178.000 de pasageri care au avut de suferit de pe urma anulării curselor. 58.200 de solicitări mai sunt analizate pentru a fi rezolvate. Din totalul pasagerilor transportați, doar 2,79% mai au încă solicitări de rambursare nesoluționate.
Cristian Rada a declarat că problemele Blue Air sunt, de fapt, problemele întregii industrii, efecte ale perioadei de pandemie care a fost extrem de dificilă.
Blue Air a primit sute de mii de cereri de rambursare, în timp ce alte companii au primit milioane. Soluționarea uneia singure durează 2 – 3 ore, căci „nu orice pasager care face o cerere este și eligibil pentru rambursare”, or „nicio companie nu este pregătită să funcționeze cu suficient staff care să poată să proceseze aceste rambursări”
Rada a mai ținut să precizeze că Blue Air beneficiază în această perioadă de un ajutor de stat, motiv pentru care trebuie să respecte anumite condiții: „noi trebuie să scădem activitatea, trebuie să facem reduceri de personal, ni se interzic alte angajări”.
„Toți pasagerii Blue Air vor fi rambursați fără nicio excepție. Dar procesul de rambursare este un proces laborios și trebuie foarte bine verificat”, a mai spus acesta, pentru Pro TV.
Rada a mai ținut să precizeze că în această perioadă de vacanțe Blue Air nu a anulat niciun zbor: „Noi facem toate eforturile ca pasagerii noștri să nu simtă aceste lucruri care sunt practic în afara controlului nostru și cu siguranță și de acum încolo, pe toți pasagerii care au bilete cu noi, cei aproape 700.000 de oameni care urmează să călătorească în aceste vacanțe cu noi, îi asigurăm pe această cale că vor fi deserviți”.
Cristian Rada a mai susținut că amenda de două milioane de euro primită de la ANPC l-a „mirat un pic”, iar modul în care Autoritatea a comunicat a fost „cel puțin ciudat”.
„Am auzit și am văzut și eu în presă mențiuni privind dorința sau planul Blue Air de a se retrage din piața românească de ceva vreme. Întâmplarea face că eu sunt și proprietarul companiei și cel puțin de când sunt eu aici, din 2013, Bue Air nu a avut niciodată intenția să retragă. Și în continuare, Blue Air nu se va retrage din România, va continua să se extindă în România”, a ținut să precizeze CEO-ul Blue Air.
Acesta a mai susținut că se vor adresa instanței.
Despre acuzațiile de mită din comunicatul Blue Air, acesta a afirmat: „Eu nu pot să comentez vizavi de aceste acuzații. Lăsăm instanțele de judecată să hotărească acest lucru. Eu nu eram implicat, nu am fost prezent”.
Întrebat dacă, din punctul său de vedere, ANPC a respectat procedurile, Rada a răspuns: „Eu sunt de formare pilot și vreau să rămân în lucrurile exacte. Mie îmi plac foarte mult lucrurile exacte. Ar fi o speculație din partea mea acum să discut dacă s-au făcut sau nu s-au făcut anumite greșeli în procesul verbal. Cu siguranță, avem însă suficientă forță juridică și internă și externă, care lucrează la acest lucru pentru a restabili practic adevărul”.