Cel mai periculos drum din vestul României, modernizat. Suma uriașă care va fi investită (VIDEO)

Cel mai periculos drum din vestul României, modernizat. Suma uriașă care va fi investită (VIDEO)
Sursa foto: Captură Youtube

Cel mai riscant drum din vestul României, respectiv cel care urcă în Munții Retezat până la barajul Gura Apelor din Retezat, va fi modernizat. Șoseaua a fost înființată la începutul anilor ´70 și nu a fost modernizat de atunci.

Suma uriașă care va fi investită

Drumul, aflat la peste 1.000 de metri altitudine, va fi modernizat cu aproape 70 de milioane de lei și va cuprinde un tronson de circa 33 de kilometri, între localitatea Cârnești și zona barajului din Retezat, scrie Adevărul.

Consiliul Județean Hunedoara scoate la licitație publică lucrările de modernizare a Drumului Judeţean 685 Râu de Mori – Lacul Gura Apelor – Poiana Pelegii (Parcul Naţional Retezat). Proiectul a fost cuprins în Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny”.

Șoseaua care urcă pe valea Râului Mare din Hunedoara, în munții Retezat, a fost construită la începutul anilor ‘70, în timpul lucrărilor la Amenajarea hidroenergetică Râu Mare – Retezat, care cuprinde Barajul Gura Apelor din Retezat, lacul de acumulare Gura Apelor și hidrocentralele Retezat și Clopotiva, cu o putere instalată totală de aproape 350MW, conform sursei citate.

Drumul, unul dintre cele mai riscante din România

Barajul Gura Apelor din Retezat a fost construit din bolovani şi pietriş, grohotiş, argilă, granit, roci stâncoase, fiind cel mai mare astfel de baraj din Europa anilor ´80.

În timpul lucrărilor de anvergură, a fost necesară amenajarea drumului pe care mii de camioane și utilaje grele transportau materialele și piatra necesară ridicării barajului.

În prezent, stânci uriașe s-au desprins din munte și au ajuns pe carosabil, împreună cu tone de bolovani și pământ, de aceea drumul este considerat unul dintre cele mai riscante din România, menționează Adevărul.

Mai mult, în timpul iernii, drumul spre Barajul Gura Apelor din Retezat este și mai riscant, din cauza pantelor abrupte și a locurilor unde apele scurse de pe versanții abrupți ajung pe carosabil și îngheață, formând punți de gheață.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`