O pană a Microsoft a afectat servicii de urgență, aeroporturi, gări, bănci și instituții media din întreaga lume.
În ceea ce privește România, au fost anulate cinci curse ale companiilor Wizz Air, Aeroitalia și Lufthansa, vineri, pe Aeroportul Otopeni, informează G4Media.
Mai precis, este vorba despre următoarele zboruri: Compania Wizz Air a anulat cursa 3059 spre Beauvais, cu decolare vineri de pe Aeroportul Henri Coandă la ora 16:45.
De asemenea, au fost anulate și zborurile Aeroitalia 3114 Fiumicino-Henri Coanda si 3115 Henri Coanda – Fiumicino. Au fost anulate și zborurile Lufthansa 1652/1653 Munchen-Otopeni-Munchen
Totodată, au fost anunțate și întârzieri, la decolare, cum ar fi Wizz Air 3125 către Abu Dhabi – o întârziere estimată de o oră, Wizz Air către Bologna – 48 de minute, Wizz Air 3021 către Tenerife – o oră şi 10 minute, Wizz Air 3099 către Memmingen – 45 de minute, Wizz Air 3199 spre Bari – două ore şi 30 de minute, Wizz Air 3093 spre Dortmund şi Wizz Air 3089 spre Basel – o oră şi 55 de minute fiecare, iar aeronava Turkish Airlines 1044 a decolat spre Istanbul cu o întârziere de 2 ore şi 39 de minute.
Wizz Air a transmis, vineri, că sunt aşteptate posibile perturbări din cauza întreruperii continue a sistemului IT global al Microsoft. Compania sfătuieşte pasagerii să ajungă la aeroport cu cel puţin trei ore înainte de ora de plecare programată pentru a avea suficient timp pentru check-in, controlul de securitate şi eventuale proceduri.
„Astăzi, la fel ca toate companiile aeriene, Wizz Air se confruntă cu dificultăţi tehnice extreme cauzate de întreruperea sistemelor IT globale ale unei terţe părţi. Clienţii Wizz Air se pot confrunta cu perturbări în întreaga reţea, serviciile de pe website şi aplicaţiile mobile fiind temporar indisponibile. În timpul întreruperii serviciilor, este oferit check-in-ul gratuit la aeroport. Prin urmare, sfătuim pasagerii să ajungă la aeroport cu cel puţin 3 ore înainte de ora de plecare programată pentru a avea suficient timp pentru check-in, controlul de securitate şi eventuale proceduri de sănătate sau de siguranţă specifice fiecărui aeroport”, au transmis reprezentanţii companiei.
Din cauza penei globale IT, următoarele servicii online s-au confruntat cu probleme: website-ul şi aplicaţia mobilă Wizz Air; sistemul de rezervare; sistemul de check-in online şi afişarea cărţii de îmbarcare; centrele de contact – rezervări noi şi modificări ale celor existente.
Potrivit Downdetector, site-ul web care monitorizează întreruperile, problemele au început de joi seara. Atunci s-au înregistrat vârfuri bruşte privind incidente la diferite site-uri web care includ aplicaţii Microsoft, scrie EFE.