Black Friday 2020 a avut loc pe 13 noiembrie, anul acesta bătând orice record. Oamenii au dat comenzi în febra cumpărăturilor, însă, odată ajunse produsele la clienți, aceștia au realizat că nu e tocmai ce-și doreau sau nu li se potriveau și apelează la retur.
Astfel că, consumatorii sunt îndreptățiți să returneze un produs cumpărat dintr-un magazin online în cel mult 14 zile, fără să fie nevoiți să-și motiveze decizia sau să aibă nevoie de ambalajul original al acestuia.
Mai mult, există și posibilitatea de a returna, în aceleași condiții, chiar și un produs căruia consumatorul i-a adus mici stricăciuni.
Pe site-ul său, vânzătorul trebuie să precizeze dacă poți să te retragi din contract, în ce condiții poți să faci asta, care este procedura concretă și ce termen trebuie respectat.
Mai mult, trebuie să ai la dispoziție un formular de retur pe site-ulde unde au cumpărat, explică avocatnet.ro.
Tot vânzătorul trebuie să-ți spună dacă ești obligat la costul de transport pentru returnarea unui produs (la care poți fi obligat, potrivit legii) și care este costul, dacă poți să returnezi în magazin ori doar prin curier rapid etc.
Totodată, dacă există motive pentru pierderea dreptului de retragere ori dacă produsul este dintre cele pentru care legea prevede că nu se pot da înapoi, comerciantul este obligat să te informeze dinainte.
Ai 14 zile să returnezi un produs, fără să-ți motivezi decizia, iar dreptul de retragere poate fi prelungit cu 12 luni.
După ce ai informat comerciantul că vrei să te retragi din contract, legislația prevede că acesta are la dispoziție 14 zile ca să-ți returneze banii. Rambursarea poate întârzia în cazul în care comerciantul nu a primit produsele înapoi sau cel puțin dovada că le-ai trimis.
Potrivit legii, nu poți returna anumite tipuri de produse, iar comerciantul este obligat să îți spună asta din start.
Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor, scrie click.ro. Iată câteva excepții: bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate; produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar); produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă); înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat după primire; conținutul digital on-line, dacă ați început deja descărcarea sau vizionarea on-line și dacă ați acceptat faptul că vă pierdeți dreptul de a vă retrage din contractul de achiziție odată începută descărcarea sau vizualizarea; bunuri cumpărate de la persoane fizice, mai degrabă decât de la companii/comercianți sau contractele urgente de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului.
Potrivit europa.eu, lista nu este exhaustivă. Perioada de reflecție expiră după 14 zile de la data primirii produselor.
Pentru contractele de servicii, perioada de reflecție expiră la 14 zile de la data încheierii contractului.
Dacă perioada de reflecție expiră într-o zi nelucrătoare, termenul este prelungit până la următoarea zi lucrătoare.
Vânzările au crescut cu mai mult de 80% față anul trecut, iar plățile efectuate online cu cardul pur și simplu au explodat. Românii s-au înghesuit, din nou, să-și cumpere telefoane mobile, televizoare, dar și electrocasnice. Cele mai vândute produse rămân în continuare telefoanele mobile, laptopurile și televizoarele, românii manifestând un interes crescut și pentru produsele dezinfectante și măștile de protecție.
Astfel că numărul total al tranzacțiilor a trecut de 400.000, cu mai bine de 80% față de ediția anterioară de Black Friday.
Cel mai scump produs cumpărat de Black Friday este o maşină de 31.700 euro, iar produsul cel mai comericalizat la un preț ridicat este un velier de 238.000 euro. Cea mai mare reducere a fost de 60.000 euro pentru un penthouse.