Ținând cont de faptul că UE a aprobat, de curând, consumul unor produse alimentare care conțin diferite specii de insecte, simbolul unei broscuțe, tipărită pe ambalajele mai multor tipuri de alimente, a stârnit un val de revoltă și panică pe rețelele sociale.
Se pare că logo-ul în chip de broscuța, prezent pe cutii de cafea, tablete de ciocolată, bomboane, drajeuri și alte amestecuri dulci, nu a fost prezentat în niciun fel consumatorilor.
Românii s-au arătat revoltați pe rețelele de socializare și susțin că nu înțeleg de ce foarte multe produse care se găsesc în magazinele din țară au pe ambalaj simbolul broaștei de pădure.
De aici, pe internet s-a răspândit zvonul conform căruia indicatorul pentru adaosul de făină sau pudră proteică din insecte ar fi un mic desen, de culoare verde, ce ilustrează o broască.
În realitate, simbolul este certificatul Rainforest Alliance și sugerează că produsul e obținut în mod sustenabil pentru mediu și respectând demnitatea umană.
A inceput sa circule un zvon legat de sigla Rainforest Alliance cu broasca. Analfabetii o vad ca pe un gandac si zic ca asta e dovada prezentei insectelor in alimente. NU, nu sunt gandaci la LIDL. Nici macar sub forma de faina. pic.twitter.com/zYffS4JRZF
— Vlad Zotta (@vgzotta) March 9, 2023
De asemenea, acest semn a fost adoptat în urmă cu 35 de ani și arată, de fapt, că în timpul procesului s-a ținut cont atât de calitatea umană, cât și de cea a naturii, notează romaniatv.net.
Programul de certificare Rainforest Alliance operează în 74 de țări și susține că promovează sustenabilitatea în varii domenii: de la silvicultură la turism.