Ce se întâmplă cu românii care și-au programat vacanțe externe în perioada Paştelui: ”Va fi de la caz la caz, dacă au fost plătiți deja banii, va fi o perioadă mai lungă în care să se poată recupera”
Turismul este unul dintre domeniile cele mai afectate în acest moment de criza coronavirusului. Având în vedere că foarte mulţi turişti aveau rezervări făcute în întreaga lume pentru vacanţa de Paşte, moment în care specialiştii anunţă că în România ar putea fi chiar vârful pandemiei, toată lumea se întreabă ce se întâmplă cu banii deja achitaţi fie pentru cazare, fie pentru companiile aeriene.
B1.ro a stat de vorbă cu vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism despre această situaţie.
”Va fi de la caz la caz, dacă au fost plătiți deja banii catre furnizor, atunci va fi o perioadă mai lungă în care să se poată recupera banii. În cazul în care clientul și-a făcut pe un site sau direct la companie rezervarea și biletul, atunci este într-o legătură directă doar el și compania și nu poate să se interpună nimeni în această relație, urmând ca acea companie aeriană să îi ofere servicii ulterioare sau să îi ofere compensație în cazul în care avionul zboară spre destinație și el nu dorește să folosească acel zbor” a declarat pentru B1.ro Cristian Barhălescu, vicepreședinte ANAT.
Acesta a mai precizat că nu se așteptă ca efectele crizei se vor vedea în turism întreaga vară.
”Vor fi afectate și plecările din luna mai, iunie, iulie, este fiecare caz tratat în agenție diferențiat. Avem speranța ca această criză să dureze cât mai puțin, ne dorim ca de Paște să putem fi cu avioanele în aer și să putem să reuăm activitatea. Toți agenții de turism sunt acum acasă, cu telefoanele în mână, răspund clilenților de pe calculatoarele puse la dispoziție de către companie” a mai spus Cristian Bărhalescu.