Ce poate face un pensionar care a primit talonul de pensie, dar nu a primit decizia de recalculare. Expert pensii: „Să facă o contestație în care să arate și să spună că …” (VIDEO)

Ce poate face un pensionar care a primit talonul de pensie, dar nu a primit decizia de recalculare. Expert pensii: Să facă o contestație în care să arate și să spună că ...” (VIDEO)
Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Ioana Constantin a prezentat, în cadrul emisiunii Politica Zilei, situația unui pensionar, care nu a primit încă decizia de recalculare, dar a primit talonul de pensie.

“Pensionar, Sectorul 2 primește cuponul de pensie, astăzi, 5 septembrie, fără a primi decizia de pensionare. Pe cupon are trecut 26,9 puncte, pe decizia anterioară are un număr de 32 de puncta, la 36 de ani lucrați. În mod normal, trebuia să aibă adăugat la cele 32 de puncte încă 7,25 de puncte de stabilitate.

Deci un total de 39,25 de puncte. Întrebare, ce poate să facă în această situație anormală?

(a) nu poate face contestație, că n-are decizia, și nu știe ce să conteste, unde anume e greșeala, deși este clar că în loc să-i adauge puncte, i-a luat.

b) de la ce dată curge termenul pentru contestație, dacă nu are decizia și nici nu știe când o va primi”, este mesajul transmis de un telespectator B1 TV.

„Chestia cu termenul ăla de 45 de zile este o formă abuzivă”

Dorina Barcari, expert pensii și salarizare, a explicat, în cadrul emisiunii Politica Zilei, ce anume pot face pensionarii care au primit talonul de pensie, dar nu au primit decizia de recalculare.

“Indiferent că are decizia sau nu, dacă a găsit această eroare pe talonul de pensie, poate face o contestație la Casa de Pensii în care să atragă atenția că pe cuponul primit au apărut erori de notație, care contrazic datele din înscrisurile de muncă. Asta o poate face în baza legii 113/2021, care permite pensionarului să sesizeze erori în orice condiții și în orice moment. Este vorba de reprezentarea juridică a imprescriptibilității dreptului subiectiv, pensia fiind un drept subiectiv.

Deci domnul să facă o contestație în care să arate și să spună că o face în baza legii 113/2021 și că pe pe talon au apărut erori care contrazic datele din înscrisurile de muncă. După 30 de zile de la data acestei contestații, pe care ar fi bine să o trimită prin poștă cu confirmare de primire, se poate adresa în instanță cu exact aceeași contestație și în baza aceleiași legi. Chestia cu termenul ăla de 45 de zile este o formă abuzivă, pentru că, în primul rând, dreptul de pensie pe care tu ți-l aperi nu este decizia. Decizia este un act administrativ informativ, care nu poate să aibă ca eroare decât numele greșit, CNP0ul, adresa. Deci ce poți să contești din asta? Că ți-a greșit numele, ești Popescu în loc de Ionescu sau mai știu eu ce.

Atât timp cât nu există buletin de calcul, ca tu să faci o verificare, măcar să poți să asociezi dacă datele din înscrisurile de muncă corespund cu ce scrie acolo, tu nu ai altceva ce să contești. Domnul, însă, poate să conteste”.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`