Ce face, de fapt, un asistent manager și care sunt competențele necesare

Ce face, de fapt, un asistent manager și care sunt competențele necesare
Foto: diana.grytsku / Freepik.com

Ai abilități organizatorice și îți cauți un loc de muncă în care să le folosești cât mai bine? Ești rezistent la stres și poți gestiona mai multe termene-limită? Dacă ai o atitudine proactivă și capacitatea de a-ți gestiona timpul foarte bine, s-ar putea ca jobul de asistent manager să ți se potrivească, mai ales că este o poziție pe care sunt căutați specialiști în toate domeniile.

Ce presupune jobul de asistent manager?

Un asistent manager este acea persoană din cadrul unei organizaţii care oferă sprijin administrativ persoanelor cu funcţii de conducere din respectiva organizaţie (persoanelor din management). Fişa postului pentru un asistent manager se aseamănă foarte mult cu fişa unui post de secretariat. Persoanele cu funcţii pot fi managerii, CEO, directorii, şefii de departament sau alte persoane, în funcţie de organigrama organizaţiei respective.

Este un job care poate fi potrivit pentru cineva la început de carieră, pentru că poți învăța foarte multe lucruri de la managerul pe care îl susții prin rolul pe care îl ai, ca asistent al acestuia, iar în timp poți promova pe poziții de management.

Printre responsabilitățile unui asistent manager se numără: întocmirea de documente de secretariat, asigurarea legăturii dintre persoana cu funcție de conducere și alte persoane din cadrul organizației sau din afara acesteia, preluarea apelurilor telefonice, programarea întâlnirilor managerului. Este un post care presupune și realizarea de diferite rapoarte financiare, redactarea de documente, întocmirea de documente de contabilitate, dar și monitorizarea cheltuielilor și a bugetelor de management.

Care sunt abilitățile și competențele în care trebuie să investești ca asistent manager?

Atunci când vrei să te dezvolți ca asistent manager, ai nevoie să investești în comunicarea interpersonală, să fii un bun ascultător și să menții conexiunea cu oamenii din toate departamentele companiei în care lucrezi.

Una din abilitățile foarte importante în care ai nevoie să investești este cea de organizare și management. Este crucial să fii foarte bine organizat, pentru că lucrezi cu multe documente. Pentru realizarea cu succes a tuturor sarcinilor tale, este important să investești în abilitatea de gestionare a timpului.

O altă abilitate în care ai nevoie să te dezvolți, ca asistent manager, este cea de realizare de rapoarte și documente. Ai nevoie să cunoști destul de bine pachetele Microsoft Office (Word, Excel, Powerpoint), să poți analiza datele din cadrul companiei și să poți realiza rapoarte bine structurate pe care să le poți preda managementului.

Gestionarea relației cu clienții este o altă abilitate pe care este important să o dezvolți, pentru că interacționezi destul de des și cu persoane din afara companiei, atât prin telefon și e-mail, cât și zilnic, de la birou.

Tot ca asistent manager, ai nevoie de competențe de bază de contabilitate – să cunoști cum să înregistrezi anumite documente în contabilitate, cum să realizezi rapoarte financiare și noțiuni de bază despre facturi și înregistrarea plăților în sistem.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`