Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a declarant, joi seară, că încă din primele zile de mandat s-a interesat de proiectul privind construcţia autostrăzii Bucureşti – Braşov şi că a aflat că pentru aceasta nu s-a mai făcut un studiu de fezabilitate din anul 2005.
„Am început primele zile din mandat cu autostrada Bucureşti – Braşov. Am spus că a fost campionat de studii de fezebilitate. Or fi fost în general în România. Din păcate, pe această autostradă ultimul studiu de fezabilitate datează din 2005. Este un studiu mai sumar. A rămas studiul de fezabilitate din 2005 pentru că de atunci au fost foarte multe încercări de parteneriat public privat. Câte doi – trei ani proiectul a fost blocat inclusiv în discursul public al decidenţilor zilei”, a afirmat oficialul, la Digi 24, citat de News.ro.
Acesta a mai spus că s-a semnat contractul de proiectare pentru segmentul de autostradă Bucureşti – Braşov.
„Acum chiar am făcut un pas concret, pe 12 februarie a fost semnat contractul de proiectare al autostrăzii, asta înseamnă că vom avea toată partea din spate, viaducte, tuneluri, vom avea efectiv proiectul lor, aşa cum faci proiectul unei case. Şi apoi putem căuta un constructor. În momentul de faţă această muncă nu a fost făcută şi dacă nu a fost făcută nu poţi trimite un excavator direct în teren”, a menționat Cătălin Drulă.
Cât despre începerea lucrărilor, Cătălin Drulă a declarat că numai proiectarea durează doi ani şi jumătate.
„Proiectantului care începe contractul semnat pe 12 februarie i-am cerut să livreze zonele critice cum ar fi centura Comarnic, zona de la Ploieşti, mai repede decât termenele contractuale. Termenele contractuale, din păcate, sunt destul de mari. E vorba de doi ani, doi ani şi jumătate, un contract licitat înainte de mandatul meu”, a mai declarat Drulă.
Amintim că Cătălin Drulă a spus că România ar trebui să depășească în 2021 pragul de 1.000 de kilometri de autostradă șu drum expres. Prezent joi seară în cadrul emisiunii ”Actualitatea”, cu Tudor Mușat, Drulă a vorbit despre proiectele de autostradă și drum expres care vor fi finalizate în acest an.
Referindu-se la proiectele care vor fi încheiate în cursul acestui an, ministrul Transporturilor a menționat: ”Sebeș-Turda -29 de kilometri, lotul 2, și se termină Sebeș-Turda pentru că loturile 1,3 și 4 sunt deja în circulație. Construirea acestui proiect a început în 2015 și trebuia să dureze 18 luni.
Apoi 10 kilometri din autostrada A3, construiți de o companie austriacă, începuți din 2019.
Un lot foarte lung și foarte util este tronsonul 2 din Craiova-Pitești, de la Balș la Slatina, tronson construit de o companie românească și care reprezintă ocolitoarea celor două orașe.
Varianta de ocolire Satu Mare, care pe 12 km este profil de drum expres, în total proiectul are 19 km.
Un alt proiect care cred că ne va fi foarte util – intrarea din Bulgaria, la Giurgiu. Suntem în Vamă, am arătat pașaportul, mai mergem încă 200 de metri și ne urcăm pe un nou drum de 6 km care va fi gata la sfârșitul acestui an, o companie austriacă lucrează acolo și prin care ocolim cu totul Giurgiu și ieșim direct în DN5, în drumul de 4 benzi”.
Cătălin Drulă (USR-PLUS), ministrul Transporturilor, a declarat că până să ocupe această funcție îi înjura pe politicieni și miniștri pentru traficul de pe Valea Prahovei. Acum se înjură singur.