Deputatul Cătălin Drulă, liderul USR, a sugerat că se „enervează” când îl aude pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, vorbind despre autostrada Ploiești-Brașov, „un eșec total suprapus fix pe mandatul lui”.
Cătălin Drulă, și el fost ministru al Transporturilor, susține că proiectarea autostrăzii este „blocată”, iar studiul de fezabilitate este la un stadiu de 5%.
„Enervarea de duminică când deschizi știrile: Grindeanu vorbind despre autostrada Ploiești-Brașov. Chiar mă întrebam cum ar putea să coafeze un eșec total suprapus fix pe mandatul lui. Adică realitatea că după 1 an și jumătate de mandat al său, proiectarea e blocată și realizarea studiului de fezabilitate la un stadiu de 5%. Nici măcar traseul final nu e ales și de-abia după alegerea traseului începe munca grea”, a scris Cătălin Drulă, pe Facebook.
„Am primit și răspunsul. De la aiureli factuale aproape comice: «prima fază de proiect avea 160km». (Realitatea e că proiectul are 110km+/-2km, în funcție de variantă). Și până la tupeu pe care l-am mai văzut la pesediști: ne anunță că până la sfârșitul anului crede că se poate lansa o bucată de autostradă, între Ghimbav și Cristian. Doar că are 5km și nicio legătură cu dopul din Valea Prahovei, e în depresiune pe teren plat, lângă Brașov”, a continuat fostul ministru.
Liderul USR a descris autostrada Ploiești-Brașov drept „un proiect esențial pentru România”.
„Cum e, Sorine, că îmi aduc aminte când ai preluat mandatul că erai supărat că e prea mult timp pentru realizarea studiului de fezabilitate, tu îl făceai mai repede… Cum e, că mai sunt 3 luni (termen contractual: septembrie 2023) și studiul ar trebui să fie gata și tu n-ai nici traseul ales? Adică nici 10% din activitățile necesare ca să ajungi să ai ceva gata pentru licitație? N-ar fi mai decent să taci sau să-ți ceri scuze că nu te pricepi și sub tine a stat blocat cel puțin 2 ani un proiect esențial pentru România? Cer prea mult?”, a mai declarat Cătălin Drulă.