Cât ar putea costa realizarea liniei de mare viteză București-Budapesta: Trenurile ar putea ajunge la o viteză de 300 de km/h

Cât ar putea costa realizarea liniei de mare viteză București-Budapesta: Trenurile ar putea ajunge la o viteză de 300 de km/h
Foto: Pixabay

Autoritățile române iau în calcul posibilitatea construirii unei linii feroviare de mare viteză București-Budapesta. În Programul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021 – 2030 este propusă, deja, realizarea unui studiu de fezabilitate, potrivit economica.net.

În primă fază linia ar putea costa 17 miliarde de euro

Potrivit primelor estimări, în primă fază, linia de mare viteză București – Pitești – Sibiu – Oradea va avea 590 de kilometri și ar putea costa 17 miliarde de euro, transmite ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu într-un răspuns la o interpelare a deputatului PNL de Cluj Radu Marin Moisin.

Obiectivele principale ale investiției sunt: conectarea României la rețeaua europeană feroviară de mare viteză conectarea, prin calea ferată de mare viteză, a marilor centre urbane din România Studiul de fezabilitate ar urma să se realizeze în baza unor lucrări de teren specifice (geologice, topografice și de mediu) și să stabilească viteza de circulație a trenurilor: 200 km/h, 250 km/h, 300 km/h sau peste 300 km/h.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, mai precizează că este prematur de estimat o dată la care vor fi terminate lucrările pentru linia de mare vitează București – Budapesta.

Totul depinde de identificarea și obținerea finanțării, de condițiile de licitație, de rezultatul studiului de fezabilitate și de contractare. O altă linie de mare vitează era propusă în 2019.

O linie de mare viteză Constanţa – Bucureşti – Budapesta – Viena era propusă și în 2019, în programul de guvernare al PNL în domeniul infrastructurii feroviare.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`