De pe banchetele autobuzelor sau troleibuzelor, bunurile uitate în mijloacele de transport pot parcurge un drum mai lung sau mai scurt. Totul depinde de cât de repede sesizează posesorul pierderea și de cât timp trece până acesta începe să întrebe personalul Societății de Transport despre bunurile uitate.
Şoferii au învățat atât comportamentele persoanelor care își pierd bunurile în mijloacele de transport, cât și metodele prin care să se asigure că lucrurile ajung cât mai rapid înapoi la posesori. Însă, nu tot timpul este posibilă restituirea lucrurilor uitate.
„Aceste bunuri nu pot fi date utilizatorului pentru că nu se cunoaşte cine le-a uitat, aşa că toate acestea se duc către camera de corpuri delicte a unităţii de Poliţie”, a declarat Daniel Zontea, purtător de cuvânt IPJ Brașov, pentru Observator News.
Ulterior, obiectele sunt evaluate. Cele care au o valoare mică sunt distruse, în timp ce cele mai scumpe ajung chiar să fie vândute, prin magazinele ANAF.
Calea cea mai simplă este predarea obiectului găsit şoferului de autobuz sau troleibuz. Dacă acest lucru nu este posibil, obiectele pot fi predate la orice casierie de pe traseu sau de la capăt de linie.
Călătorii își uită cel mai des carduri bancare, acte medicale, telefoane şi chiar bagaje.
Chiar acum, la Biroul de Obiecte Pierdute, un organizator de călătorie plin cu acte, o mapă cu documente, o borsetă şi un ghiozdan își așteaptă posesorii să le revendice.
Cosmin Cioclov, unul dintre şoferii Regiei Autonome de Transport Braşov, a primit chiar astăzi, de la un călător, o pungă uitată în autobuz, plină cu haine.
„Am făcut o poză la plasă şi am pus-o pe grupul şoferilor, în cazul în care cineva vine şi întreabă pe unul dintre şoferi, ştim despre ce este vorba, întrebăm dacă e obiectul respectiv şi aşteaptă la un capăt sau în vreo staţie”, a spus Cosmin Cioclov, şofer, pentru Observator News.
Există și situații fericite, în care persoana care a pierdut un obiect reintră în posesia acestuia.
„După ce popularizăm faptul că sunt în posesia noastră, le dăm mici descrieri pe paginile de socializare şi apelăm la ajutorul presei. Dacă avem un rucsac în care au fost găsite şi un buletin sau diverse obiecte, solicităm să se facă o descriere a obiectelor din acel bagaj. Zilele trecute, am înmânat personal unei domnişoare de vreo 12 ani un telefon, care era cu touch-ul stricat, spart, efectiv acea fetiţă când şi-a primit telefonul avea lacrimi în ochi, pentru că în telefonul ăla era într-o oarecare măsură o parte din lumea ei”, spune Silviu Ștefan, purtător de cuvânt societate de transport, pentru Observator News.