Platforma Informatică din Asigurările de Sănătate (PIAS) care gestionează cardurile de sănătate nu funcționează, prin urmare pacienții întâmpină noi dificultăți.
„Ca urmare a semnalărilor referitoare la întâmpinarea de dificultăți în utilizarea Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS) de către unii furnizori de servicii medicale, CNAS a convocat de urgență prestatorii de servicii de mentenanță pentru componentele platformei, în scopul analizării parametrilor de funcționare și stabilirii, după caz, a necesităților de intervenție”, a informat vineri CNAS.
În acest context, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se pot acorda în regim offline, pentru asigurarea continuității asistenței medicale, iar raportarea informatică se poate efectua ulterior, într-un interval de trei zile lucrătoare, conform prevederilor legale în vigoare.
Totodată, CNAS precizează că pentru a permite tuturor furnizorilor de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale să finalizeze corect și complet raportarea activității realizate în luna decembrie 2024, calendarul de raportare este deschis până la data de 20 ianuarie 2025, pentru toate segmentele de asistență medicală.