Capitala, conectată cu suburbiile prin Autostrada A0, drumurile radiale și trenul metropolitan. Când vor fi finalizate cele trei mari proiecte

Capitala, conectată cu suburbiile prin Autostrada A0, drumurile radiale și trenul metropolitan. Când vor fi finalizate cele trei mari proiecte
Foto simbol: Pixabay

Capitala ar urma să aibă în jurul său două mari linii concentrice de transport de suprafață odată ce vor fi finalizate Autostrada A0, aflată în prezent în execuție, și trenul metropolitan, aflat în stadiul de proiectare, potrivit G4Media.ro.

La A0 și trenul metropolitan vor fi conectate 10 drumuri radiale, un al treilea mare proiect al municipalității pentru legarea suburbiilor din zona metropolitană Ilfov de București.

Cele trei proiecte de infrastructură implică o investiție totală de 2,6 miliarde euro și ar urma să facă zonele limitrofe mai atractive pentru locuit datorită căilor de acces.

Când va fi finalizată Autostrada A0 din jurul Capitalei

Proiectul pentru A0 a început în 2019 și ar urma să fie finalizat în 2025, dar primii kilometri vor fi dați în circulație chiar din 2023. Autostrada va avea o lungime totală de 101 kilometri și a fost structurată în două segmente, Nord și Sud, cu 84% din suprafață aflată în prezent în execuție.

Ea va dubla practic actuala centură, care se extinde la patru benzi.

„Sudul 2023 deadline-ul, iar nordul 2024. Cu întârzierile de rigoare, hai să zicem că în 2025 avem gata tot ce înseamnă autostrada A0. Dar mai departe de 2025 nu se acceptă întârziere, cu toate riscurile”, afirma recent un reprezentant CNAIR.

Valoarea investiției este de 970 de milioane de euro, iar proiectul este finanțat din fonduri europene.

Cost de 700 de milioane de euro pentru drumurile radiale

Cele 10 drumuri radiale vor avea o lungime totală de peste 90 de kilometri și 33 de noduri rutiere, urmând să lege Capitala de cele două centuri, A0 și actuala DNCB. Proiectul este în faza de prefezabilitate, dar Ministerul Transporturilor, prin secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, a vehiculat perioada 2027-2028 ca termen de finalizare.

Este vorba despre drumuri cu câte două benzi pe sens și o zonă mediană de circa 8 metri pentru dezvoltări ulterioare, pentru realizarea de transport de masă gen tren ușor, metrou ușor sau tramvai.

Drumurile radiale costă 700 de milioane de euro și vor fi rezultatul unui parteneriat între Primăria Capitalei și Ministerul Transporturilor, urmând să prelungească mai multe bulevarde spre DNCB și apoi spre A0: Bd. Timișoara, Calea Giulești, Bd. Poligrafiei, zona Pipera, Șos. Dobroești, Splaiul Unirii, Bd. Metalurgiei, Prl. Ferentari.

„E vorba de cel mai ambițios proiect de infrastructură rutieră al acestui deceniu pentru București, prin care principalele șosele ale Capitalei vor fi legate direct de autostrada de centură pentru a fluidiza traficul rutier în București și pentru a genera dezvoltare în regiunea metropolitană”, declara primarul general Nicușor Dan, la lansarea proiectului.

Proiectul trenului metropolitan, împărțit în etape

Proiectul pentru trenul metropolitan se întinde pe 15 ani, cu un cost de 960 de milioane de euro, dar va circula mult mai repede, fiind structurat în etape. Termenul de operare pentru prima fază este decembrie 2023. Inelul circular din jurul Capitalei și coridoarele de accesul feroviar radial intră în oraș la cinci stații importante (Gara Obor, Gara de Vest, Gara Basarab, Gara Progresul, Gara de Nord), deși stația principală este Gara de Nord.

Linia Gara de Nord – Aeroportul Otopeni, care oprește și în Mogoșoaia, circulă deja și este considerată la rândul ei linie de tren metropolitan, cu toate că nu a fost realizată de Primăria Capitalei. Următoarele garnituri ar urma să iasă pe traseul trenului metropolitan chiar în acest an și vor merge pe rutele București Nord – Scroviștea și București Nord – Obor.

Planul organizat pe 14 ani de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București Ilfov (TPBI) pentru trenul metropolitan arată că, în perioada 2021 – 2026, se vor folosi doar liniile de tren și peroanele existente. Apoi, între 2027 și 2030, se vor reconstrui linii distruse ale CFR SA și va începe construcția de linii noi, iar între 2031 și 2035 se vor mai construi noi linii necesare pentru buna funcționare a rețelei de tren metropolitan. Pe întreaga perioadă de creare a rețelei se vor cumpăra și trenurile noi necesare.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
23:56 - Un accident grav de circulație a avut loc joi seară în Cluj. Cinci tineri, printre care o adolescentă de 15 ani, au fost transportați la spital
23:53 - Ursula von der Leyen a anunțat un ajutor de 10 miliarde de euro pentru ţările afectate de inundaţii
23:37 - Rareș Bogdan, despre amendamentul care-l ajută pe Iohannis să candideze la parlamentare: Nu lăsăm pe nimeni în urmă. Ne respectăm președinții de partid și de țară. Privim spre viitor
23:27 - Țara din Europa care va limita folosirea limbii ruse. Nu va mai putea fi folosită la locurile de muncă sau pe bancomate
23:14 - Cum a scăpat Mario Iorgulescu de pedeapsa de 13 ani și 8 luni de închisoare. Motivare: Nu a intenționat să omoare pe cineva / Opinia separată a unui judecător: Tânărul era beat, drogat, conducea cu viteză excesivă, a trecut pe roșu
23:00 - Cât costă o vacanță de șapte zile, la un hotel all inclusive în prima vacanță a elevilor. Unele destinații deja nu mai au locuri
22:39 - Bogdan Paraschiv (Partida Romilor): Am auzit încă de acum 6 – 7 luni că e posibil ca Iohannis să candideze la parlamentare (VIDEO)
22:33 - Momente de groază la bordul unui avion. În timpul zborului, pasagerii au început să „sângereze din gură și din urechi”
22:07 - Diana Buzoianu (USR) acuză PNL de ipocrizie în relația cu Nicușor Dan: L-au atacat atâtea luni și acum îl caută. Teatru ieftin pentru voturi (VIDEO)
22:02 - Țuțuianu: Iohannis a tot căutat un loc de muncă bun și cald, după ieșirea din mandat. Probabil candidatura lui la Senat e susținută de Ciucă pentru un fel de întoarcere a unor servicii pe care i le-a făcut președintele în ultimii ani (VIDEO)