Black Friday se apropie cu pași repezi, iar în timp ce oamenii vânează ofertele cu prețuri mici, comercianții fac strategii ca să-și mărească profitul. În această goană, detaliile importante din spatele promoțiilor sunt adesea neglijate, avertizează autoritățile de supraveghere.
Costel Stanciu, președintele Asociației Pro Consumatori, a explicat la ce trebuie să fim atenți, în timpul unei intervenții telefonice în emisiunea Talk B1, prezentată de Andreea Moraru, pe B1 Tv.
Așadar, principalele detalii pe care trebuie să le analizăm când cumpărăm de Black Friday sunt:
„În primul rând capcanele au legătură cu preţul, consumatorii înainte de face cumpărături trebuie să fie atenţie la preţul practicat în magazinul respectiv în ultimele 30 de zile. Preţul redus trebuie să fie mai mic decât cel mai mic preţ practicat în magazin în ultima lună.
Trebuie să fie atenţi la perioade de timp în care se face livrarea. Legal este în 30 de zile, dar unii comercianţi pot avea perioade mai mici. Trebuie să acordăm atentei garanţiei, care este 2 ani dar poate fi mai mică de 2 ani în situaţia în care durata medie de utilizare este mai mică. Trebuie să fie atenți la modul în care se face plată. Se poate face cash la curiere sau cu cardul. În Situaţia care fac plată cu cardul au posibilitatea să aplice procedura refuzului la plata dacă s-au simţit înşelaţi.
Să deschidă coletul în prezenţa cuierului pentru a nu avea surprize legate de model, caracteristici, produsul poate fi deteriorat sau nu cel pe care l-au comandat”, a declarat Costel Stanciu.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii recomandă atenție sporită la promoții, astfel încât să fie aleasă oferta care corespunde cel mai bine nevoilor de comunicare și consum, dar și opțiunile de livrare a coletelor.
ANCOM recomandă utilizatorilor să examineze produsele specifice acestui domeniu, cum ar fi de exemplu abonamentele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune care pot include echipamente precum smartphone, tabletă sau televizor cu o reducere substanțială, să analizeze următoarele aspecte:
– costul lunar al abonamentului care facilitează achiziționarea echipamentelor la prețuri reduse sau gratuite
– intervalul exact în care ar urma să beneficieze de eventuale reduceri ale costului lunar al abonamentului
– perioada minimă contractuală, respectiv acel interval de timp în care utilizatorul nu poate renunța la contract fără a plăti taxe de reziliere anticipată – perioadă limitată legal la 12 sau 24 de luni pentru contractele telecom
– câte minute/SMS-uri/trafic de date include abonamentul, în ce rețele pot fi folosite, în ce ordine vor fi consumate și ce tarife se aplică după consumarea lor
– dacă și în ce condiții furnizorul poate bloca sau tarifa suplimentar accesul la anumite aplicații (de tip VoIP, file-sharing etc.)
– dacă serviciul este disponibil în zona lor de reședință. Pentru a verifica acoperirea cu semnal mobil pentru tehnologiile 2G/3G/4G, pentru toţi operatorii mobili activi pe piaţa din România, utilizatorii pot consulta platforma informatică a ANCOM www.aisemnal.ro
– de asemenea, utilizatorii pot consulta Netograf – aplicația de testare a calității serviciului de internet care oferă și informații cu privire la viteza experimentată în mod real de utilizator.