Când vor fi livrate noile troleibuze în București și ce facilități vor aduce pentru călători

Publicat: 29 12. 2022, 13:03
Actualizat: 29 12. 2022, 13:04
Foto: Facebook @ Societatea de Transport București

Noile troleibuze pentru Bucureşti vor fi livrate din 2024, peste 15 luni, de către firma Solaris. Primul va ajunge la încpeputul anului 2024, urmând ca restul de 99 să fie distribuite pe parcursul a șapte luni, a anunţat primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, potrivit economica.ro.

Nicușor Dan a semnat astăzi contractul de achiziționare a 100 de troleibuze cu fonduri nerambursabile de la Agenţia Fondului pentru Mediu, în valoare totală de 290 de milioane de lei plus TVA. Contractul a fost semnat în prezența directorului general Solaris, Eugen Daniel Ciolan, la sediul Primăriei Capitale. Primul troleibuz este așteptat să sosească în București peste 15 luni.

Edilul capitalei a anunțat că noile troliebuze care vor sosi peste un an au o lungime de 12 metri, cu podeaua complet coborâtă, acces pentru persoane cu dizabilităţi, sistem de monitorizare GPS. Garanţia se acordă pentru cinci ani sau 300.000 de kilometri.

Troleibuzele vor avea o autonomie de 20 de kilometri, reîncărcându-se în momentul în care se reconectează la reţea.

100 de noi troleibuze pentru bucureșteni

„Troleibuzele au Wi-Fi, încărcare USB, sunt monitorizate în permanenţă, au camere video, monitoare interioare. Fabrica monitorizează în permanenţă buna funcţionare a fiecărei maşini. (…) (Troleibuzul, n.r.) e omologat, practic. Noi deja am livrat la Târgu Jiu nişte troleibuze asemănătoare, tot 20 de kilometri autonomie, tot 12 metri. Deci, practic, noi nu o să facem decât o mică extensie pentru ceea ce este foarte specific troleibuzului de Bucureşti. Dar omologarea în sine există deja”, a explicat președintele Solaris.

În plus, reprezentantul firmei a precizat faptul că că autonomia de 20 de kilometri îi va permite troleibuzului ca, în cazul în care linia va fi blocată sau se va întrerupe alimentarea cu energie electrică, să îşi continue drumul pe un alt traseu, mai scrie sursa citată.

„Dat fiind că sunt prevăzute cu acea autonomie de 20 de kilometri, vom avea posibilitatea de a tranzita centrul Capitalei şi de a racorda cele patru reţele existente, astfel încât să putem crea diagonale, ceea ce ne permite pe viitor să aducem un grad de satisfacţie superior călătorilor”, a spus, la rândul lui, drectorul general al Societăţii de Transport Bucureşti (STB), Adrian Criţ

Odată cu primirea noilor troleibuze, acestea vor înlocui modelele Astra Ikarus, care au fost furnizate în anii 1996-1997.