Calvarul pasagerilor Wizz Air: Mai mulţi români au stat 5 ore în aeroport şi 2 ore în avion, pentru ca apoi să fie daţi jos
În ciuda faptului că trenul pare o soluție puțin convenabilă, nici zborurile cu avionul nu se dovedesc a fi o alternativă mai bună. Ne putem imagina frustrarea a sute de pasageri care au fost nevoiți să aștepte cinci zile întregi pentru a-și începe vacanța. Aeroporturile Otopeni, Cluj sau Iași au fost invadate de mii de oameni disperați, în timp ce numărul anulărilor și întârzierilor de zboruri a atins cote alarmante. Într-un efort disperat de a găsi o soluție, Ministrul Economiei îndeamnă la depunerea plângerilor la Centrul European al Consumatorilor.
Zboruri anulate și valize pierdute în Napoli
După aproape 12 ore petrecute în aeroportul din Napoli, răbdarea celor 200 de pasageri care așteptau să ajungă la Cluj Napoca a atins punctul critic.
„Ne trimit înapoi acum pe toţi să mergem şi să ne recuperăm valizele. Mi-au pierdut şi valiza. Nu pot să cred!”, se plânge un pasager.
Întârzierea se datorează situației de pe Aeroportul din Cluj, unde zborul către Napoli a fost anulat, ceea ce a dus la neplecarea avionului în cauză.„Acum ne mai ţineţi încă o oră ca să ne daţi jos! Stăm de două ore în avion şi de 5 ore în aeroport”, spune un român.
În decursul unei singure nopți, pe aeroportul din Cluj, s-au înregistrat șase zboruri cu întârzieri considerabile. În plus, din nefericire, alte două zboruri au fost complet anulate, potrivit Observatornews.
Situația este chiar mai gravă când vine vorba de călătorii care și-au rezervat un zbor pentru o vacanță. Aceștia s-au confruntat cu neplăceri pe care nu le-au anticipat deloc. Unii pasageri au fost nevoiți să se urce în aeronave spre alte destinații, fiind direcționați către orașe complet diferite de cele planificate inițial. În schimb, există și călători mai puțin norocoși, care au fost lăsați complet pe dinafară și nu au putut pleca în vacanța mult dorită.
Mulți pasageri au fost nevoiți să-și asigure personal cazarea
Această situație nu este întâlnită doar în Cluj, ci și în Iași și pe Aeroportul Otopeni. Unii pasageri au fost nevoiți să își asigure personal cazarea și acum speră să primească despăgubiri de la companiile aeriene.
„Ar fi nevoie de 70 de camere disponibile. Fiecare se va caza pe cont propriu şi ulterior vor aplica pentru despăgubiri”, spune un pasager.
În ultima săptămână, s-au înregistrat peste 800 de zboruri cu întârzieri de peste 30 de minute, în timp ce alte 400 de zboruri au întârziat mai mult de o oră. În plus, din păcate, peste 30 de zboruri au fost anulate.
Această situație a creat frustrare și confuzie pentru călătorii care și-au cumpărat biletele cu mult timp înainte. Mulți români aveau planificate vacanțe sau călătorii importante, iar acum se confruntă cu incertitudinea timpului de așteptare până la următorul zbor disponibil, care poate dura chiar și câteva zile.
Ministrul Economiei spune că pasagerii se pot adresa Centrului European al Consumatorului.
„Încercăm acum să luăm date şi să aducem cu noi pe aceeaşi poziţie şi alte state membre, astfel cât să facem o plângere la Comisie contra Wizzair. Există un site ECCC România.eu. Acolo sunt toate drepturile, se pot face plângeri şi pot fi cerute şi despăgubiri”, a declarat Radu Oprea, ministrul Economiei.